وکیل مهاجرت استرالیا، مهاجرت به استرالیا – موسسه دکتر دانی و وکلا

cq5dam.web .1280.1280

به ویژگی هایی که یک فرد میتواند داشته باشد و در شغل‌های مختلف از آن استفاده کند مهارت قابل انتقال گفته می‌شود. این نوع مهارت‌ها، بسیار مورد توجه کارفرمایان استرالیایی هستند و باید علاوه بر تخصص‌های شغلی‌تان، مهارت‌های قابل انتقالت خود را نیز تقویت کنید.

منظور از مهارت قابل انتقال چیست؟

مهارت‌های قابل انتقال که در انگلیسی به آن‌ها Transferable skill یا Portable skill گفته می‌شود؛ در موقعیت‌های شغلی مختلف مفید واقع شده و به هیچ حوزه کاری نیز محدود نمی‌شوند. این نوع مهارت‌ها در اوایل شروع کار به ویژه زمانی که در حوزه شغلی متفاوتی مشغول به کار هستید بسیار به چشم می‌آیند و می‌توانید برای تاثیرگذاری بیشتر از آن‌ها در رزومه خود و یا در مصاحبه کاری نیز استفاده کنید.

از جمله مهارت‌های قابل انتقال می‌توان به مواردی همچون مدیریت پروژه، نظم و سازماندهی، داشتن روحیه کار گروهی و تیمی، سواد فناوری، رهبری و غیره اشاره کرد اما از مهم‌ترین آن‌ها توانایی ارتباطی است. همچنین، ارتباط در اشتراک گذاری دانش و برقراری ارتباط آسان با همکاران در محل کار نیز یکی دیگر از  مهم‌ترین مهارت‌های مورد توجه کافرمایان استرالیایی است. به عبارتی می‌توان گفت اگر مهارت‌های ارتباطی قوی داشته باشید می‌توانید از آن در موقعیت های شغلی مختلفی استفاده کنید که حتی تجربه کاری مرتبط با آن را نیز نیاز نداشته‌اید.

مهم‌ترین مهارت‌های قابل انتقال که مورد توجه کارفرمایان استرالیایی هستند کدامند؟

مهارتهای قابل انتقال در هر موقعیتی در استرالیا به کار شما می آیند.

کارفرمایان استرالیایی برای مهارت های قابل انتقال ارزش بسیار زیادی قائل اند اما در این میان چندین مهارت هستند که اهمیت ویژه ای برای کارفرمایان دارند. گرچه موارد بالا از مهمترین مهارتهای قابل انتقال بودند اما باید به موارد زیر نیز توجه ویژه ای داشت :

این مهارت‌ها در هر فرد می‌تواند با دیگری متفاوت باشد اما برترین مهارت های قابل انتقال که بین کارفرمایان استرالیایی بسیار مورد توجه هستند کدامند؟

مهارت مدیریت پروژه به این معنی است که فرد بتواند یک پروژه کوتاه یا بلند مدت را در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت به اتمام برساند. مدیریت پروژه می‌تواند تیمی و یا فردی باشد که در هر حالت فرد باید مهارت تجسم کل مسیر انجام پروژه را داشته و همچنین برنامه ریزی و زمانبندی دقیقی برای انجام کارهای پروژه انجام دهد.

نظم و سازماندهی مهارتی است که در زمان های اوایل شروع کار بیش از هر زمان دیگری مطرح می‌شود. اگر فرد کارمند منظمی باشد که تمامی کارهای خود را به موقع انجام و به اتمام برساند و یا به موقع سر کار حاضر شود؛ می‌توان گفت کارفرما این فرد را به عنوان یک نیروی سازمان یافته و موثر می‌بیند. از آنجایی که کارفرمایان استرالیایی بسیار به نظم و زمانبندی توجه میکنند جلب اعتماد کارفرما با بهره گیری از مهارت‌های نظم و سازماندهی می‌تواند جایگاه شما را در شغل مورد نظرتان در استرالیا تقویت کند.

داشتن مهارت کار گروهی و تیمی یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها در بسیاری از موقعیت های شغلی در استرالیا است. مهارت کار گروهی شامل گوش دادن موثر، همدلی، ارتباط مستحکم و غیره بوده و این مهارت به فرد کمک می‌کند تا همراه با دیگران و به بهترین شکل به یک هدف مشترکی برسد. جالب است بدانید یکی از سوالاتی که حتما کارفرمایان استرالیایی از شما در مصاحبه شغلی خواهند پرسید این است که آیا قبلا تجربه کار گروهی داشته اید یا خیر.

امروزه با توجه به پیشرفت روزافزون علم تکنولوژی، توانایی استفاده از نرم افزارهای مختلف کامپیوتری از جمله نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری، و  برنامه نویسی از اصلی ترین مواردی هستند که داشتن دانش استفاده از آن‌ها مزیت محسوب می‌شود.

داشتن توانایی رهبری و ایجاد ارتباط قوی میان افراد مختلف یک تیم و در عین حال قابل اعتماد بودن، می‌تواند به شما در رهبری تیم برای رسیدن به یک هدف مشخص کمک کند. بسیاری از موقعیت های شغلی در استرالیا هستند که داشتن مهارت‌های رهبری از اصلی ترین پیش نیازهای آنها بوده و برای اشتغال در آن‌ها باید حتما با مهارت هایی همچون تیم سازی، حل مسئله، تیم سازی، تعیین هدف و غیره آشنا باشید.

هر موقعیت شغلی می‌تواند چالش ها و موانعی داشته باشد و اگر شما آن فردی باشید که صحیح‌ترین رویکرد را در پیدا کردن منشاء یک مشکل و یافتن بهترین راه حل برای آن ارائه دهید می‌توانید به عنوان یک فرد کاردان و با مهارت حل مسئله در نظر کارفرما جلوه کنید.

تجزیه و تحلیل یک موقعیت و پیش بینی نتایج احتمالی که منجر به ارائه یک تصمیم و راه حل موثر در بازه زمانی کارآمد باشد یک مهارت قابل انتقال موثر است که در هر شغلی در استرالیا می‌تواند مفید باشد. کارفرمایان استرالیایی به دنبال افرادی هستند که در سخت‌ترین شرایط بتوانند بهترین تصمیم ها را بگیرند و داشتن مهارت تصمیم‌گیری نشان از اعتماد به نفس خوب و قضاوت عالی است که خود یکی از ویژگی‌های مورد توجه کارفرمایان هستند.

مهارت‌های بین فردی به ویژگی‌هایی گفته می‌شود که تعامل و ارتباط با افراد دیگر را ساده‌تر می‌کند. افراد دارنده این مهارت‌ها می‌توانند بهترین انتخاب برای ارتباط با مشتریان باشند.

نکته پایانی

اگر قصد دارید که با ویزای نیروی کار ماهر (Skilled worker) و یا جاب آفر کارفرما به استرالیا مهاجرت کنید استفاده از مهارت‌های قابل انتقال در رزومه امری بسیار ضروری است و امکان موفقیت شما در به دست آوردن شغل مد نظرتان را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید