وکیل مهاجرت استرالیا، مهاجرت به استرالیا – موسسه دکتر دانی و وکلا

آنچه در این مطلب می‌خوانید

ویزای ازدواج 309 استرالیا

ویزای ازدواج ۳۰۹ استرالیا، یک ویزای موقت دو ساله است که به فرد متقاضی این امکان را می‌دهد که پس از گذراندن دو سال از زندگی مشترک و در صورت دارا بودن شرایط لازم، بتواند برای دریافت اقامت دائم استرالیا اقدام کند.

اما شرایط دریافت این ویزا چیست؟ هزینه‌های ویزای 309 استرالیا چگونه است؟ برای پاسخ به این سؤالات در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا ویزای ازدواج 309 استرالیا را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

شرایط ویزای ازدواج 309 استرالیا

برای درخواست مهاجرت از طریق ویزای 309، فرد متقاضی باید از طرف همسر مقیم استرالیا حمایت شده باشد و همچنین متقاضی ویزا و فرد اسپانسر باید به صورت قانونی و رسمی با یکدیگر ازدواج کرده باشند.

به همسر مقیم استرالیا در این ویزا اسپانسر می‌گویند. اسپانسر باید متعهد شود که از زمان اخذ اقامت دائم تا 2 سال، از همسر خود حمایت مالی، جهت رفع نیازهای اولیه زندگی انجام دهد.
سن فرد متقاضی باید بالای 18 سال باشد. فرد متقاضی باید دارای شرایط سلامت و عدم سوءپیشینه باشد.

جنبه هایی که در ویزای ازدواج 309 استرالیا در نظر گرفته میشود

اگر متأهل هستید، باید گواهی ازدواج یا مدارک دیگری مبنی بر معتبر بودن ازدواجتان ارائه دهید. همچنین به مدارک زیادی از جمله حساب بانکی مشترک، عکس مشترک، چت‌ها، ویدیو کال‌ها و…برای اثبات رابطه واقعی خود نیاز دارید. در واقع باید نشان دهید که با همسر یا شریک زندگی خود تعهد اخلاقی و عاطفی متقابل دارید.

نکته حائز اهمیت این است که باید توجه داشته باشید، وزارت مهاجرت و حفاظت از مرزها (DIBP) چهار جنبه اصلی رابطه را به هنگام ارزیابی هرگونه درخواست ویزای شریک در نظر خواهد گرفت که شامل موارد زیر است:

مدارک مورد نیاز ویزای ازدواج 309 استرالیا

در این بخش می‌توان به مدارکی از جمله موافقت‌نامه‌های وام مشترک برای املاک، اتومبیل، لوازم خانگی و غیره اشاره کرد. هم چنین مدارک دیگری مانند حساب‌های بانکی مشترک، سند مالکیت مشترک و شواهدی مبنی بر مبنای تقسیم هزینه‌های روزمره خانوار نیز قابل ارائه است.

 

ماهیت خانواده (Nature of the household)

اجاره‌نامه یا سند مشترک، رسیدهای اجاره مشترک، ارائه شواهد و مدارکی مبنی بر مسئولیت‌های مشترک از جمله مراقبت از خانه، خانواده و حمایت از کودکان، مسئولیت‌های مشترک در امور خانه از جمله تمیز کردن، باغبانی، آشپزی، خرید خانه و غیره در این بخش قرار می‌گیرند.

 

جنبه‌های اجتماعی رابطه( Social aspects of the relationship)

اظهارات والدین، اعضای خانواده، بستگان و دوستان در قالب اظهارات قانونی می‌تواند برای پشتیبانی این بخش بسیار مفید باشد. عضویت مشترک در سازمان‌ها یا گروه‌ها، شواهدی مستند از مشارکت مشترک در فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی، اجتماعی یا گروه‌های دوستانه نیز مهم است.

سفرهای مشترک و عکس‌هایی مبنی بر حضور هردو در جمع‌های دوستانه و اقوام از دیگر مدارکی است که می‌توان نام برد.

 

ماهیت تعهد (Nature of the commitment)

مدت‌زمان رابطه، مدت‌زمانی که طرفین با هم زندگی می‌کردند، میزان همراهی و حمایت عاطفی که طرفین از یکدیگر می‌گیرند از جمله مواردی است که به اثبات تعهد شما می‌تواند کمک کند.

شواهدی مبنی بر نیت طولانی مدت بودن رابطه و ارائه شواهد پشتیبان شامل شواهدی از ارتباطات، مانند تماس‌های تلفنی و پیام‌ها در طول زمان می‌تواند بسیار مهم باشد.

مزایای ویزای ازدواج 309 استرالیا

ویزای 309 استرالیا، که ویزای ازدواج استرالیا نیز نامیده می‌شود، مزایایی برای مهاجرت فرد متقاضی دارد که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم:

پخش ویدیو

نکاتی که در ویزای ازدواج 309 استرالیا باید در نظر گرفته شود

در هنگام درخواست برای ویزای پارتنر یا ویزای ازدواج استرالیا، باید به نکاتی دقت کنید تا بتوانید با موفقیت این ویزا را دریافت کنید و وارد خاک استرالیا شوید.

1. تناقض در اطلاعات

از موارد کلیدی در ارائه اطلاعات و مدارک در خصوص ویزای همسر، یکسان بودن اطلاعات است. تاریخ‌های مهمی از جمله تاریخ ملاقات، تاریخ خواستگاری، تاریخ ازدواج و … را به درستی و بدون تناقض ثبت کنید.

2. به‌روزرسانی اطلاعات و مدارک

مهم است که هر گونه تغییر در اطلاعات و هم چنین مکاتبات و مدارک جدید طرفین تا زمان تصمیم‌گیری در خصوص ویزا، به روز شود تا اطمینان حاصل شود که اداره مهاجرت از شرایط رابطه حتی بعد از ثبت ویزا مطلع خواهد شد.

3. شواهد و توضیحات ناکافی

یکی دیگر از اشتباهات رایج در پروسه دریافت ویزای 309 استرالیا توصیف خلاصه رابطه است. بهتر است رابطه‌تان را گونه‌ای شرح دهید که بتواند آفیسر را قانع کند.
ما توصیه می‌کنیم:
• حداقل ۲-۳ روز را صرف تهیه پیش‌نویس نامه توصیف رابطه خود کنید.
• نامه را در ۳-۵ صفحه مفصل توضیح دهید.
• شرح بسیار دقیق نحوه آشنایی با شریک زندگی خود و به‌طور کلی ۴ ستون اصلی یک رابطه واقعی را که در بالاتر شرح دادیم، ارائه دهید.

4. ضعف در متن نامه شهود رابطه

یکی از چالش‌های مهم در ویزای ازدواج، متن ضعیف شاهدها در فرم‌های ۸۸۸ هست. نحوه بیان رابطه و اشاره به موارد مهم مندرج در فرم ۸۸۸ بسیار در روند بررسی حیاتی است.

5.ارائه مدارک و توضیحات صرفاً از یک جنبه از رابطه

به جزئیات داخلی زندگی مشترک خود، جنبه‌های مالی، اجتماعی و تعهدات هم چنین برنامه‌های آینده خود در زندگی مشترک به تفصیل بپردازید.

6. شواهد نامربوط

مهم است که بدانیم همه چیز به عنوان اثبات رابطه محسوب نمی‌شود. توصیه می‌کنیم به این فکر کنید که آیا هر یک از اطلاعات خاصی که قصد دارید ارسال کنید مرتبط به اثبات رابطه است؟ آیا این شواهد و مدارک به پرونده شما کمک خواهد کرد یا ممکن است باعث انحراف ذهنی آفیسر شود؟

7. نقص در شخصی کردن نامه توصیف رابطه

بعضی از افراد به سختی می‌توانند در مورد احساسات خود صحبت کنند، اما کنار گذاشتن دلایلی که شما یکدیگر را دوست دارید و آینده‌ای که با هم آرزو می‌کنید اشتباه است. شما می‌خواهید فردی که نامه شما را می‌خواند احساس کند عشقی که نسبت به یکدیگر دارید واقعی است پس از ذکر کردن عواطف شخصی دریغ نکنید.

8. صادق نبودن

بیان عوامل کلیدی مانند هرگونه محکومیت کیفری جزئی، میزان رابطه یا یک دوره جدا شدن از شریک زندگی خود و مواردی از این قبیل ضروری است.

9. تمرکز اشتباه روی موارد غیر مهم

برخی از زوجین بر یک جنبه یا اتفاق غیر مهم از رابطه تمرکز می‌کنند و سایر موارد مهم را نادیده می‌گیرند. این مسئله باعث انحراف و حساسیت آفیسر پرونده خواهد شد.

10. اتکا به اطلاعات مبهم، متناقض و اشتباه در شبکه‌های اجتماعی

اگرچه این یک الزام نیست، اما استفاده از وکیل رسمی مهاجرت، بجای اتکا به بعضی اطلاعات نادرست در شبکه‌های اجتماعی، یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از رد ویزای شماست.
وکیل رسمی مهاجرت در مورد تغییرات یا اصلاحات فرآیندها و الزامات وزارت امور داخلی کاملاً به روز است و می‌تواند با نظارت بر پروسه‌ی ویزا احتمال رد درخواست ویزای شما را تا حد زیادی کاهش دهد.

سوالات متداول در ویزای ازدواج 309 استرالیا

برای برخی از متقاضیان و پشتیبان‌ها، وزارت امور داخلی استرالیا (DHA) مصاحبه‌ای را به صورت تلفنی انجام می‌دهد.

می‌توانید در این قسمت با برخی از سوالاتی که ممکن است در مصاحبه پارتنر از شما پرسیده شود آشنا شوید. سؤالات ممکن است در زمینه‌های مختلفی از جمله زندگی مشترک متقاضی و اسپانسر، سفرها، تاریخ‌ها و غیره باشد.

سؤالات احتمالی در خصوص رابطه

• When and where did you meet?
• What’s the last thing each of you gave the other as a gift?

ممکن است سوالاتی در مورد تاریخ و نحوه آشنایی یا سوا لاتی از قبیل اینکه چرا و به چه علت از یکدیگر دور بودید از شما پرسیده شود که در پاسخ به این سؤالات شما به‌طور دقیق و بدون تناقض با اطلاعات استیتمنت و اپلیکیشن ثبت شده خود باید پاسخ دهید.

سؤالات احتمالی در خصوص متقاضی و اسپانسر

• How do you and your partner stay in contact? How often? What method(s) of communications?
• Why did you and your partner decide to apply for an Australian partner visa instead of a visa in your home country?

ممکن است از نحوه ارتباط متقاضی و اسپانسر، نحوه حمایت مالی اسپانسر برای متقاضی سؤال شود. هم چنین ممکن است از متقاضی بابت اینکه بعد از ورود به استرالیا چه برنامه‌ای دارد، سؤال شود.

سؤالات احتمالی در خصوص ازدواج متقاضی و اسپانسر

• When did you decide to get married?
• Before you were married, how often did you date?

در خصوص مراسم شما سوالاتی از قبیل اینکه چه تعداد مهمان در مراسم شرکت کردند، چه هدایایی گرفتید، در چه تاریخی و چه مکانی مراسم برگزار شده پرسیده می‌شود. بهتر است اسپانسر و متقاضی در خصوص پاسخ به این سؤالات بر اپلیکیشن ثبت شده خود مسلط باشند و بدون تناقض پاسخ دهند.

سؤالات احتمالی در خصوص زندگی مشترک (DE FACTO)

• How long have you and your partner lived together?
• What addresses have you and your partner lived at together, and for how long?

اگر شما به‌صورت رسمی ازدواج نکردید ولی زندگی مشترک خود را آغاز کردید ممکن است از شما در مورد آدرس‌هایی که باهم زندگی کردید، تایمی که مجبور شدید از هم جدا باشید، روابط قبلی شما و غیره سؤال پرسیده شود.

سؤالات احتمالی در خصوص اسپانسر

• When was your partner born?
• Where does your partner work?
• What size clothes does your partner wear?

گاهی ممکن است سؤالات شخصی از جمله اینکه همسر شما کجا کار می‌کند، چه ساعتی به خانه می‌رسد و سوا لاتی در مورد خانواده‌اش، شغل پدر و مادرش، اینکه کجا زندگی می‌کنند و غیره سؤال شود.

سؤالات احتمالی در خصوص سفرهای مشترک

• What visits has your partner made to come to see you?

• Where do you go out to visit when you go out together?

در خصوص سفرهای شما سوالاتی از جمله تاریخ سفر، مکان اقامتی در طول مدت سفر، مکان‌های دیدنی و علت سفر ممکن است پرسیده شود.

5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید