وکیل مهاجرت استرالیا، مهاجرت به استرالیا – موسسه دکتر دانی و وکلا

آنچه در این مطلب می‌خوانید

ویزای 482 استرالیا

ویزای ۴۸۲ استرالیا یک ویزای تقریباً جدید در بین ویزاهای کار استرالیا است که جایگزین ویزای TSS معرفی شد. این ویزا کارفرمایان را قادر می‌سازد تا با کمترین هزینه و با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا به کارگران ماهر پیشنهاد کار دهند.

ما در این مقاله، به معرفی ویزای ۴۸۲ استرالیا به همراه مزایا و شرایط دریافت این ویزا می‌پردازیم. لازم به ذکر است برای دریافت تمامی ویزاهای استرالیا، می‌توانید با موسسه مهاجرتی دکتر دانی و وکلا تماس بگیرید و یا با تکمیل نمودن فرم ارزیابی رایگان، مشاورین رسمی مهاجرتی ما شما را در پرونده مهاجرتی‌تان همراهی کنند و مهاجرتی موفق و سریع به استرالیا داشته باشید.

ویژگی های ویزای 482 استرالیا

ویزای ۴۸۲ استرالیا به شما امکان مهاجرت به استرالیا برای مدت ۲ تا ۴ سال را می‌دهد تا بتوانید برای کارفرمایی که برایتان درخواست شغلی فرستاده است کار کنید. در طول این می‌توانید رفت و آمد به داخل و خارج استرالیا داشته باشید و اعضای خانواده‌تان را برای کار یا درس به استرالیا بیاورید.

توجه داشته باشید که هر زمان کارفرمای شما از اسپانسر کردن شما منصرف شود، ویزای شما کنسل خواهد شد، مگر اینکه با کارفرمای دیگری به توافق برسید.

بسته به طول مدت اقامت مورد نظر و شغلتان، سه جریان متفاوت برای متقاضیان ویزا وجود دارد:

جریانهای ویزای 482 استرالیا

ویزای ۴۸۲ استرالیا سه جریان متفاوت دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنید، این جریان‌ها به شرح زیر هستند:

جریان کوتاه مدت ویزای ۴۸۲ استرالیا

لیست مهارت‌های کوتاه مدت (STSOL) مشاغل کوتاه مدت را در لیستی با هدف ویزای ۴۸۲  استرالیا در دسترس قرار می‌دهد. با ویزای کوتاه مدت حداکثر 2 سال می‌توانید در استرالیا کار و زندگی کرد.

جریان میان مدت ویزای ۴۸۲ استرالیا

این نوع ویزا فهرست مهارت‌های میان مدت و بلند مدت (MLTSSL) مشاغل موجود در استرالیا را در دسترس متقاضیان قرار می‌دهد. با این ویزا می‌توانید 4 سال در استرالیا کار و زندگی کنید. دارندگان ویزای ۴۸۲ استرالیا میان مدت پس از 3 سال می‌توانند مسیر اقامت دائم را طی کنند.

جریان توافق نامه کار ویزای ۴۸۲ استرالیا

در ویزای توافق نامه کار استرالیا، کارفرما باید ثابت کند که نمی‌تواند نیازهای نیروی موقعیت شغلی را از طریق بازار کار استرالیا تأمین کند و شغل مورد نظر در حال حاضر تحت عنوان STSOL و MLTSSL نیست.

در صورت تائید، شرکت می‌تواند شغلی را که در STSOL و MLTSSL فعلی نیستند، حمایت مالی کند. بسته به مذاکرات شرکت با وزارت و شروط موافقت‌نامه کار تائید شده، شرکت ممکن است بتواند از دارندگان ویزای ۴۸۲ استرالیا برای اقامت دائم نیز حمایت کند.

شرایط ویزای 482 استرالیا

شرایط برنامه SBS برای کارفرمایان در استرالیا

کارفرمایان قبل از استخدام نیروی کار خارجی، ابتدا باید به عنوان حامی استاندارد تجارت (“SBS”) تائید شود. تائید SBS کسب و کار، ۵ سال معتبر است و  پس از این مدت کارفرما می‌تواند دوره SBS را تمدید کنند. در برنامه SBS شرایط زیر لازم است:

مزایای ویزای 482 استرالیا

در صورت اتمام اعتبار ویزای 482 استرالیا چه باید کرد ؟

همان‌طور که قبلاً اشاره شد ویزای  ۴۸۲ استرالیا به مدت ۲ تا ۴ سال اعتبار دارد و ممکن است در نهایت چندین حالت مختلف برای این ویزا پیش آید.

ممکن است در شرف پایان ویزا باشید و مجدد برای ۴۸۲ اقدام کنید و همان مراحل را طی کنید یعنی کارفرمای مورد تائید، اسپانسر شما می‌شود و برای شما درخواست‌ شغلی ارسال می‌کند و می‌توانید برای آن شغل اقدام کنید.

از طرفی این امکان برای شما وجود دارد که در صورت رضایت کارفرما از کار شما پس از ۲ تا ۳ سال برای ویزای ۱۸۶ استرالیا اقدام کنید.

همچنین ممکن است با کارفرمای فعلی خود کار نکنید و به دنبال کارفرمای دیگری باشید و اگر نتوانید شخصی را پیدا کنید باید ۹۰ روز قبل از باطل شدن ویزا خاک استرالیا را ترک کنید.

هزینه های ویزای 482 استرالیا

در این بخش به هزینه‌های دولتی این ویزای اشاره می‌کنیم که اداره مهاجرت استرالیا از شما دریافت می‌کند. بسته به نوع ویزای اسپانسری کارفرما ۴۸۲ استرالیا که شما انتخاب می‌کنید هزینه متفاوت است.

برای دریافت ویزای ۴۸۲ استرالیا باید مانند سایر ویزاهای استرالیا، حساب شده و دقیق عمل کنید. این ویزا، نیاز به برآورده کردن شرایط خاصی دارد و در مقابل مزایایی نیز برای متقاضی دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید