وکیل مهاجرت استرالیا، مهاجرت به استرالیا – موسسه دکتر دانی و وکلا

آنچه در این مطلب می‌خوانید

هدف ویزای ۴۷۶ استرالیا، دادن فرصت پیدا کردن کار در استرالیا به فارغ التحصیلان نخبه است. اگر فارغ تحصیل رشته‌های مهندسی از دو دانشگاه تهران و امیرکبیر هستید، می‌توانید برای ویزای 476 استرالیا اقدام کنید.
در ادامه این مقاله شرایط مورد نیاز برای دریافت این ویزا و مزایای ویزای 476 را برای فارغ التحصیلان دانشگاه امیر کبیر و دانشگاه تهران ذکر می‌کنیم تا با آگاهی کامل از شرایط و مزایا اقدام به درخواست این ویزا کنید.

 

اداره مهاجرت استرالیا نام چند دانشگاه سراسر دنیا را عنوان کرده است که می‌توانند تحت ویزای 476 برای مهاجرت به استرالیا درخواست دهند. این ویزا، مختص نخبگان است و لیستی از دانشگاه‌ها برای این ویزا منتشر شده است.

نام دو دانشگاه از ایران در این لیست مشاهده می‌شود و دانشجویان فارغ‌التحصیل از این دانشگاه‌ها می‌توانند از این فرصت استفاده کنند تا به راحتی وارد استرالیا شده و اقامت 18 ماهه‌ دریافت کرده و در این مدت به کار و تحصیل بپردازند.
این ویزا، یکی از ویزاهای اقامت موقت است، اما در این 18 ماه می‌توانید با کسب امتیازهای لازم، اقامت دائم استرالیا را دریافت کنید. اخذ ویزای استرالیا از طریق ویزای تخصص و مهارت استرالیا یکی از عمومی‌ترین و مرسوم‌ترین شیوه‌های مهاجرت به استرالیا است. برای اخذ این ویزا باید حداقل 65 امتیاز از جدول امتیازی تعریف شده را به دست آورد.
بعد از گرفتن ویزای ۴۷۶ استرالیا و مهاجرت به استرالیا و زندگی در آن، این ۱۸ ماه فرصت بسیار خوبی برای کسب کردن تجربه کاری، زندگی و تحصیل خواهد بود.
شرایطی وجود دارد که هر متقاضی با توجه به کسب آن شرایط در استرالیا، می‌تواند برای افزایش امتیاز خود اقدام کند. مثل اینکه فرد در استرالیا به ادامه تحصیل بپردازد یا اینکه تحصیل متقاضی در یکی از مناطق کم جمعیت یا رجیونال استرالیا باشد. شرکت فرد در آزمون ناتی در استرالیا یا گذراندن یکی از دوره‌های حرفه‌ای نیز می‌تواند در کسب امتیاز بیشتر به شما کمک کند.

شرط اصلی این ویزا فارغ‌التحصیلی از دانشگاه امیرکبیر یا تهران در رشته‌های مهندسی است و نباید بیشتر از 2 سال از فارغ‌التحصیلی شما گذشته باشد.

برای اقدام از طریق ویزای 476 استرالیا باید حداقل مدرک لیسانس و آیلتس 6 داشته باشید.
در ویزای نخبگان سن متقاضی باید کمتر از 31 سال باشد و این تعداد متقاضیان این ویزا را محدود می‌کند. رشته‌های مهندسی که می‌توانند از طریق این ویزا برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنند به صورت زیر است:

اصلی‌ترین مزیت این ویزای این است که به راحتی می‌توانید به مدت 18 ماه وارد استرالیا شده و سابقه کار به دست آورید تا امتیاز خود را افزایش دهید که شما را دریافت ویزای کار و اقامت دائم استرالیا بسیار یاری می‌دهد. سایز مزایای ویزای 476 استرالیا عبارت‌اند از:

هزینه‌ی ویزای ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خاص به صورت زیر است:

اگر دقت کنید هزینه این ویزا، نسبت به سایر ویزاهای استرالیا بسیار کمتر و ارزان‌تر است. دقت داشته باشید این هزینه‌هایی است که برای سایت اداره مهاجرت پرداخت می‌کنید.

هزینه بلیت، هزینه اجاره مسکن، خورد و خوراک را نیز باید در نظر بگیرید.
اخذ ویزای ۴۷۶ استرالیا چه مدت زمانی طول می‌کشد؟
مدت زمان اخذ هر ویزایی، به دلایل زیادی بستگی دارد. برای مثال اشتباه در تکمیل پرونده این مدت زمان را افزایش می‌دهد؛ اما در حالت معمول 90 درصد درخواست‌ها طی ۵ ماه پردازش می‌شوند که این زمان نسبت به سایز ویزاهای استرالیا بسیار کمتر و کوتاه‌تر است.

برای گرفتن ویزای 476 استرالیا باید ابتدا وارد سایت اداره مهاجرت استرالیا شوید و ایمی اکانت بسازید. بعد از ساخت immi account؛ مرحله‌به‌مرحله فرم را ثبت کنید و next را بزنید. در نهایت فرم را سابمیت کنید و هزینه‌های ویزا را آنلاین پرداخت کنید. در قدم بعدی وارد قسمت بارگذاری مدارک ‌شوید و مدارک موردنظر را یکی، یکی بارگذاری کنید.

همان‌طور که گفتیم این ویزا، مختص فارغ التحصیلان نخبه است و در ایران، تنها کسانی که مدرک لیسانس و بالاتر از دانشگاه امیرکبیر و تهران دارند می‌توانند برای ویزای 476 درخواست دهند. برای درخواست مدارکی که باید آماده کنید به شرح زیر است:

  • نمره زبان IELTS 6 و حداقل نمره 5 در هر مهارت
  • وضعیت نظام وظیفه
  • پاسپورت معتبر کارت ملی و شناسنامه
  • انجام تست مدیکال
  • سند ازدواج و مدارک همسر در صورت تأهل
  • مدارک مقاطع تحصیلی و ریز نمرات
  • نامه دانشگاه مبنی بر اتمام دوره تحصیلی
  • اعلامیه دانشگاه در اینترنت یا روزنامه
  • رزومه
  • فرم‌های مربوطه ۸۰ و ۱۲۲۱ و سایر فرم‌ها در صورت درخواست
  • گواهی عدم سوءپیشینه
در ویزای ۴۷۶ باید بعد از ۱۸ ماه برای ویزای اقامت اقدام کنید؛ که چند روش زیر برای اقدام وجود دارد:

 

اقدام از طریق ویزای اسکیل ورکر استرالیا

از طریق یکی از انواع ویزای ۱۸۹ استرالیا، ویزای ۱۹۰ استرالیا و ویزای ۴۹۱ استرالیا اقدام کنید. برای دریافت این ویزاها باید امتیاز شماری شوید. بت ویزای 476 می‌توانید در استرالیا کار کنید که یک سال کار در استرالیا 5 امتیاز به شما می‌دهد.

 

اقدام از طریق ویزای اسپانسر شغلی با کارفرما در استرالیا

باید ۲ تا ۳ سال سابقه شغلی در زمینه مورد نظر کارفرما داشته باشید تا بتوانید با یکی از ویزاهای ۴۸۲ یا ۱۸۶ اقامت دریافت کنید.

 

اقدام از طریق ویزای ازدواج

اگر نامزد و یا پارتنر استرالیایی دارید، می‌توانید ابتدا یک ویزای موقت ۲ ساله و سپس اقامت دائم بگیرید.

همان‌طور که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت، ویزای 476 به شما اقامت موقت 18 ماهه می‌دهد و اگر بعد از این مدت نتوانید با یکی از روش‌های گفته برای تغییر ویزا و دریافت اقامت اقدام کنید باید خاک استرالیا را ترک نمایید.

دقت کنید که هنگام استفاده از این ویزا، میزان امتیازهای لازم برای سایر ویزاهای استرالیا را در نظر داشته باشید و استان یا ایالت محل سکونت را طوری انتخاب کنید که بتوانید اسپانسر ویزای دیگری را پیدا کنید.

برای مشاوره و گرفتن پاسخ سایر سؤالاتتان در رابطه با مهاجرت به استرالیا با موسسه خدمات مهاجرتی دکتر دانی و وکلا تماس بگیرید.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید