وکیل مهاجرت استرالیا، مهاجرت به استرالیا – موسسه دکتر دانی و وکلا

AustraliaGlobalTalentVisa ezgif.com webp to jpg converter

آنچه در این مطلب می‌خوانید

ویزای گلوبال تلنت استرالیا

دولت استرالیا برای جذب نخبگان از سراسر جهان، برنامه‌ای تحت عنوان استعدادهای درخشان یا  Global Talent Independent program را در سال 2019 معرفی کرد. هدف کشور استرالیا از اعطای این ویزا این است که با جذب افراد برجسته و استثنایی و فراهم نمودن شرایط زندگی بسیار خوب، به رشد و توسعه این کشور کمک کند.

ویزای نخبگان یا تلنت استرالیا مختص افرادی است که با داشتن مدرک تحصیلی دکترا و دستاوردهای افتخارآفرین خود در سطوح بین‌المللی و در زمینه تخصصی فعالیتشان از جمله آکادمیک، پژوهشی، علمی، ورزشی، هنری و … به عنوان فردی برجسته و نامدار شناخته شده و مشهور هستند.

ساب‌کلاس 858 که به عنوان ویزای GTI یا استعداد درخشان مستقل نیز شناخته شده است؛ یکی از ویزاهای کاری استرالیا بوده و از بزرگترین مزایای آن می‌توان به اعطای ویزای دائم برای فرد متقاضی و خانواده همراه اشاره کرد.

شایان ذکر است که این ویزا به دلیل مزایای بالایی که دارد یکی از بهترین انواع ویزاها در دنیا است که یک فرد می‌تواند آن را دریافت و به واسطه آن اقامت دائم استرالیا را اخذ کند.

ویزای گلوبال تلنت چه شرایطی دارد ؟

از طریق چند رشته خاص که در این مقاله ذکر کرده‌ایم می‌توانید به استرالیا مهاجرت کنید. کشور استرالیا، پذیرای متقاضیان نخبه تحت این ویزا است و اگر می‌خواهید از طریق این ویزا اقدام کنید، باید شرایط خاصی را برآورده سازید.

شرایطی مانند تمکن مالی، داشتن معرف، نمره زبان، مدرک تحصیلی و… که در ادامه این مقاله بررسی کرده‌ایم. یکی از مزایای ویزای گلوبال تلنت 858 استرالیا این است که در مقایسه با دیگر ویزاها زودتر و سریع‌تر صادر می‌شود و از طریق این ویزا می‌توانید بعداً درخواست شهروندی استرالیا را نیز بدهید.

شاخه های مورد نظر ویزای گلوبال تلنت

کشور استرالیا به دنبال جذب افراد نخبه در ده شاخه خاص است که برای آینده اقتصادی کشور در اولویت هستند. این برنامه برای کمک به رشد نوآوری و تکنولوژی در استرالیا طراحی شده است.

باید شخص یا شرکتی در همان زمینه دستاوردهای شما در استرالیا، معرف شما شود. اگر معرف یا نامینیتور شما شخص بود، باید اقامت دائم و یا سیتیزن استرالیا را نیز داشته باشد.
ده شاخه اصلی مورد نظر اداره مهاجرت استرالیا به شرح زیر هستند:

همچنین اگر در سه سال گذشته مدرک دکترایتان را گرفته‌اید، ویزای گلوبال تلنت استرالیا یا ویزای نخبگان استرالیا مناسب شما است.

مزایای ویزای گلوبال تلنت استرالیا

افراد دارای ویزای گلوبال تلنت (نخبگان) استرالیا از ابتدا اقامت دائم استرالیا را دریافت کرده و از بیمه درمانی رایگان و اجازه کار تمام وقت و تحصیل برخوردار هستند. همچنین متقاضیان می‌توانند برای همسر و فرزندان خود نیز درخواست ویزا دهند.

ویزای گلوبال تلنت استرالیا در مقایسه با ویزاهای مهارتی استرالیا، مدت زمان پردازش کمتری دارد و سریع‌تر صادر می‌شود. همچنین از طریق ویزای ۸۵۸ استرالیا می‌توانید برای دریافت شهروندی استرالیا نیز درخواست دهید.

مدارک موردنیاز ویزای گلوبال تلنت

  • داشتن نامینیتور در کشور استرالیا در زمینه کاری شخص متقاضی (نامینیتور کسی است که اقامت دائم استرالیا را داشته باشد یا سیتیزن این کشور باشد و در زمینه کاری شما دستاوردهایی داشته باشد)
  • متقاضیان در بازه سنی ۱۸ تا ۵۵ سال می‌توانند برای ویزای 858 استرالیا اقدام کنند. ( البته در شرایط خاصی امکان اقدام برای متقاضیانی که در این بازه سنی هم قرار ندارند وجود دارد )
  • کسب جوایز ملی و بین‌المللی
  • داشتن مقالات علمی بین‌المللی با بازدید بالا
  • اثبات درآمد بیش از 158هزار دلار در سال
  • مدرک زبان با نمره میانگین ۴.۵ آیلتس یا نمره ۳۰ در آزمون PTE است.
  • سربازی برای آقایان
  • انجام آزمایشات پزشکی و بایومتریکس
  • گواهی عدم سوء پیشینه

مراحل اخذ ویزای گلوبال تلنت استرالیا

مسیری که برای اخذ ویزای تلنت  استرالیا پیش روی متقاضیان است به ترتیب زیر است:

یکی از شروط بسیار مهم برای این ویزا، شرط داشتن معرف یا همان نامینیتور است.

متقاضی برای دریافت این ویزا حتماً باید معرف دارای اقامت دائم یا شهروندی استرالیا داشته باشد یا یک سازمان معتبر در استرالیا، او را حمایت کند. معرف باید فرد یا ارگان برجسته در همان حوزه تخصصی متقاضی باشد.

هزینه ویزای گلوبال تلنت استرالیا

بهتر است نشان دهید بعد از دریافت ویزای 858 استرالیا می‌توانید در همان زمینه تخصصی خودتان مشغول به کار شوید یا کسب و کار راه‌اندازی کنید. برای مثال توضیح دهید که چگونه دانش شما در زمینه تخصصی‌تان در استرالیا به شما کمک خواهد کرد.
نامه‌هایی از سازمان‌هایی در استرالیا که نشان دهد می‌توانید در آن سازمان کار کنید و توضیحات معرف نیز بسیار کارساز است. نامه‌های کاری از کارفرمایان قبلی و مدارک و سوابق قبلی نیز در این بخش کمک‌کننده خواهد بود.
هزینه‌های مورد نیاز برای ویزای گلوبال تلنت استرالیا، به شرح زیر است:

4.9/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید