وکیل مهاجرت استرالیا، مهاجرت به استرالیا – موسسه دکتر دانی و وکلا

آیا امکان اقدام مجدد برای ویزای گلوبال تلنت استرالیا بعد از رد شدن درخواست اولیه وجود دارد؟

Two passports on map. Travel to Australia 870x400 1

ویزای گلوبال تلنت استرالیا یکی از ویزاهای اقامت دائم استرالیا است که به افراد با سوابق پژوهشی و کاری قوی اجازه ورود و کار در این کشور را می دهد. این ویزا در جهت به کارگیری افراد متخصص در 10 زیرشاخه و رشد اقتصادی کشور استرالیا ارائه می شود. با وجود ساده و سریع به نظر رسیدن پروسه، این ویزا دارای پیچیدگی ها و نکاتی است که در صورت عدم رعایت آن، درخواست متقاضی رد می شود.

افزایش درخواست برای ویزای استعداد درخشان استرالیا باعث شده است در روند پروسه و بررسی مدارک توسط مسئول صدور ویزا، سخت گیری های اعمال شود، که در صورت عدم وجود تجربه و دانش کافی نسبت به مدارک مورد نیاز، احتمال رد شدن درخواست این ویزا بسیار بیشتر می شود.

موارد زیادی می تواند به رد شدن ویزای استعداد درخشان استرالیا منجر شود که از بین آن ها می توان به عدم ارائه مدارک کافی، عدم صحت مدارک، عدم توانایی اثبات سوابق کاری و پژوهشی اعلام شده در رزومه و حتی انتخاب شاخه اشتباه اشاره کرد. بنابراین بررسی کامل شرایط و مدارک قبل از اقدام و درخواست برای صدور ویزا در شاخه درست و مرتبط با سوابق فرد موضوعی بسیار مهم است. 10 شاخه اعلام شده توسط اداره مهاجرت استرالیا به شرح زیر هستند:

منابع (Resources)

فناوری کشاورزی (Agri-food and Ag Tech)

انرژی (Energy)

صنایع سلامت (Health industries)

دفاع، فضا و تجهیزات پیشرفته (Defence, advanced manufacturing and space)

اقتصاد چرخشی (Circular economy)

فناوری دیجیتال (Digitech)

زیرساخت و توریسم (Infrastructure and tourism)

خدمات و فناوری مالی (Financial services and Fin Tech)

آموزش (Education)

هر یک از این شاخه ها رشته های مختلفی را شامل می شوند و در نتیجه می تواند فرد متقاضی را در انتخاب شاخه مناسب گمراه کند. توجه داشته باشید که حتی اگر رزومه ای قوی داشته باشید، در صورت انتخاب شاخه اشتباه، درخواست شما رد خواهد شد.

رزومه افراد نقش بسیار مهمی در دریافت ویزای استعداد درخشان استرالیا دارد. رزومه متقاضی باید به صورت شفاف و واضح تمامی نکات مورد نیاز اداره مهاجرت اعم از سوابق کاری، تحصیلی و پژوهشی فرد را شامل شود. در صورت واضح نبودن رزومه برای مسئول صدور ویزا، احتمال رد شدن درخواست متقاضی وجود دارد.

به عنوان مثال می توانیم به پرونده ای اشاره کنیم که تحصیلات متقاضی در رشته های ICT بوده است و فعالیت وی در حوزه صنعت سلامت، که انتخاب اشتباه شاخه DIGITECH منجر به رد درخواست اولیه متقاضی شد. اما تیم ما توانست با تغییر شاخه و تکمیل مدارک مورد نیاز و رفع نواقص پرونده، ویزای متقاضی را با موفقیت دریافت نماید.

این صرفا یکی از دلایل رد شدن درخواست گلوبال تلنت استرالیا هست. نکات بسیار زیادی وجود دارند که در ثبت درخواست  باید مد نظر قرار بگیرند. توصیه می شود قبل از اقدام در جهت دریافت این ویزا، با وکیل رسمی مهاجرت استرالیا مشورت نمایید، تا از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری کنید.

در نتیجه محدودیتی برای اقدام مجدد برای ویزای گلوبال تلنت وجود ندارد، اما موفقیت پرونده در صورت اقدام مجدد، مبتنی بر رفع نواقص و تغییرات مهم و اساسی در پرونده خواهد بود.

امتیاز دهید