وکیل مهاجرت استرالیا، مهاجرت به استرالیا – موسسه دکتر دانی و وکلا

ویزای 476

در این مقاله قصد داریم تا شما را با ویزای 476 استرالیا که یکی از ویزاهای اقامت موقت استرالیا و ویزای تحصیلات تکمیلی ماهر یا همان (Skilled Recognised Graduate visa) است، آشنا کنیم.

ویزای 476 استرالیا، ویزایی است که اقامت موقت ویژه ای را با فارغ التحصیلان دانشگاههای خاص با شرایطی میدهد.

به عبارت دیگر، ویزای 476 استرالیا، ویزایی است که به فارغ التحصیلان رشته های مهندسی از موسسات مورد تائید استرالیا، این اجازه را میدهد که برای مدت 18 ماه در این کشور در زمینه تخصصی خودشان به اشتغال بپردازند.

نکته دیگری که در خصوص ویزای 476 استرالیا وجود دارد اینست که هر زمانی متقاضی، امتیازهای لازم را برای اقامت دائم استرالیا بدست آورد، میتواند برای گرفتن اقامت دائم اقدام کند.

فرد مهاجر که ویزای استرالیا دارد و در کشور استرالیا زندگی میکند، در صورتیکه دارای فرزند شود، میتواند برای گرفتن پاسپورت استرالیایی برای آنان اقدام کند.

 

 

ویزای 476 برای چه کسانی مناسب است؟

ویزای 476 برای آن دسته از افرادی است که فارغ التحصیل یکی از رشته های مهندسی از دانشگاههای مورد تائید استرالیا بوده و از زمان فارغ التحصیلی او مدت دو سال نگذشته باشد.

دانشگاهای مورد تائید استرالیا برای ویزای 476 استرالیا که در ایران هستند، یکی دانشگاه تهران است و دیگری دانشگاه امیرکبیر.

این فرد میتواند بدون داشتن سابقه کار و بدون اینکه سرمایه ای داشته باشد، برای مدت 18 ماه اقامت موقت استرالیا را گرفته و برای اشتغال و زندگی به استرالیا مهاجرت کند.

استرالیا، سرزمین فرصت هاست و بهترین جا برای افرادی است که مهارت و تخصص و دانش کافی در زمینه علمی و سابقه کار مرتبط با آن را دارند.

افراد ماهر و متخصص، هر ساله از سراسر جهان برای اشتغال به کشور استرالیا مهاجرت میکنند اما مستحضر باشید که در این بین، هر فردی که بتواند بیشترین امتیاز را کسب کند، شانس بیشتری برای مهاجرت به استرالیا دارد و در اولویت قرار خواهد گرفت.

در نهایت، متقاضی برای ویزاهای مهارت استرالیا زیاد است و افراد برای کسب امتیاز بالاتر تلاش کنند و این لازمه اینست که شرایط مهاجرت به استرالیا و شرایط ویزای 476 استرالیا را بدانند و ما قصد داریم که شرایط این ویزا را به صورت مفصل برایتان شرح دهیم.

 

 

چرا به استرالیا مهاجرت کنیم؟

پذیرش نیروی متخصص کافی با داشتن سوابق کاری مرتبط در تمام زمینه ها و برای تمامی سلیقه ها و داشتن اقتصاد قوی و پویا و با ثبات استرالیا، این کشور را به عضو ثابت لیست اولین مقاصد مهاجران، تبدیل کرده است.

استرالیا یکی از بزرگترین کشورهای ثروتمند جهان است که به شش ایالت و قلمروهای متعددی تقسیم می شود.

شهرهای اصلی استرالیا، سیدنی و ملبورن میباشند که دو مادر شهر پرجمعیت استرالیا محسوب می شوند. اقتصاد این کشور در طی ده سال گذشته، روند رو به رشدی را به خود دیده است. به همین دلیل، باعث میشود که هزاران نیروی متخصص و ماهر که به دنبال بهره مندی از امتیازات استرالیا میباشند، به این کشور جذب شوند.

استرالیا، دارای منابع طبیعی بیشماری همانند طلا، سنگ آهن، گندم، پشم می باشد که از محصولات اصلی صادراتی استرالیا به حساب می آیند.

دولت استرالیا، با ارائه ویزاهای مهارت متعدد، متخصصان خارجی علاقه مند به کسب و کار و تجارت را برای مهاجرت به این کشور تشویق می کند.

ویژگی اصلی که در تمامی ویزاهای مهارت وجود دارد، این است که منجر میشود متقاضی، اقامت دائمی استرالیا و در بعضی از آنها، اقامت موقت را گرفته و سپس برای گرفتن اقامت دائم و تابعیت استرالیا اقدام کند.

علاوه بر این، ویزاهای مهارت استرالیا، بهترین گزینه برای متخصصانی است که فاقد سرمایه لازم جهت اقدام برای گرفتن ویزای سرمایه گذاری استرالیا هستند. یعنی بدون اینکه لازم باشد سرمایه ای داشته باشند، صرفا با مهارت و تخصص خود و رشته مهندسی از یکی از دانشگاههای مورد تائید استرالیا، میتوانند ویزای 476 استرالیا را دریافت کنند.

 

 

چرا ویزای 476 استرالیا را انتخاب کنیم؟

بعد از گرفتن ویزای 476 استرالیا و مهاجرت به استرالیا و زندگی در آن، این 18 ماه فرصت بسیار خوبی برای کسب کردن تجربه کاری، زندگی و تحصیلی خواهد بود. حضور در کشور استرالیا برای مدت یک سال و نیم، به خودی خود، تجربه بسیار زیادی به شخص خواهد داد و میتواند تا پایان عمر فرد همراه او باشد. به همین دلیل، حتی اگر بعد از 18 ماه زندگی در استرالیا برای اقامت دائم هم اقدام نکنید، این تجربه بزرگ از کشوری پیشرفته میتواند برای همیشه در رزومه شما ثبت گردد و باقی بماند.

ویزای 476 استرالیا فرصت بسیار خوبی در اختیار متقاضیان رشته مهندسی قرار میدهد که قصد دارند تا با سرعت هرچه تمام وارد استرالیا شوند.

این ویزا برای مدت 18 ماه اعتبار خواهد داشت و به متقاضی این اجازه و امکان را میدهد که بعد از اتمام این مدت برای  ویزا و اقامت دائم نیز اقدام کند.

شرایطی وجود دارد که هر متقاضی با توجه به کسب آن شرایط در استرالیا، میتواند برای افزایش امتیاز خود اقدام کند. مثل اینکه فرد در استرالیا به ادامه تحصیل بپردازد و یا اینکه تحصیل متقاضی در یکی از مناطق کم جمعیت یا رجیونال استرالیا باشد و یا اینکه فرد در آزمون ناتی در استرالیا شرکت کند و یا یکی از دوره های حرفه ای را گذرانده باشد. تمامی این شرایط موجب خواهد شد که امتیاز متقاضی برای گرفتن اقامت دائم افزایش یابد.

اگر یکی از متقاضیان برای مدتی نزد کارفرمایی کار کرده باشد، میتواند از او بخواهد که یک درخواست شغلی به اداره مهاجرت استرالیا داده و از او برای ویزای کاری موقت استفاده کند.

در استرالیا ممکن است برای هر متقاضی شرایط متفاوتی رخ دهد. مثلا فرد ممکن است بورسیه تحصیلی بگیرد و در استرالیا ادامه تحصیل دهد و یا یک متقاضی با یک شهروند استرالیایی ازدواج کرده و ویزای همسر بگیرد.

همچنین افرای که بتوانند بعد از مدتی که برای کارفرمایی کار کردند، او را مجاب به ارسال درخواست شغلی به اداره مهاجرت استرالیا کنند، می توانند براحتی از طریق ویزای کاری اقامت خود را دریافت کنند.

استرالیا، سالهای زیادی است که رشد اقتصادی مثبتی را به خود اختصاص داده است و از این حیث رکورد دار است. به دلیل اینکه بیست و هفت سال پشت سر هم رشد اقتصادی مثبتی را برای خود ثبت کرده است.

به دلیل جذب کردن همه ساله تعداد زیادی نیروهای متخصص و ماهر از طرف کشور استرالیا، میتوان این اطمینان را داشت که حضور این افراد میتواند به شما در پیشرفت کسب و کار و تجارت کمک کند.

در این خصوص، دولت استرالیا، ویزاهای مهارت مختلفی را ارائه کرده است که در این میان هم اقامت موقت وجود دارد و هم اقامت دائم. اما اینکه شما کدام ویزا را انتخاب میکنید، بستگی به شرایط شما و ایالتی دارد که اسپانسر شما میشود. در ادامه این موضوع را برای شما بیشتر توضیح میدهیم.

 

 

مدرک تحصیلی برای ویزای 476 استرالیا

همانطور که بیان شد، متقاضی ویزای 476 استرالیا، فارغ التحصیلانی هستند که از یکی از دانشگاههای امیرکبیر یا تهران در یکی از رشته های زیر فارغ التحصیل شده باشند:

  1. مهدسی عمران
  2. مهندسی سازه
  3. مهندسی محیط زیست
  4. مهندسی شیمی
  5. مهندسی الکترونیک
  6. مهندسی برق
  7. مهندسی تولید
  8. مهندسی مکانیک
  9. مهندسی مواد
  • مهندسی ساخت
  • مهندسی معدن

 

شرایط ویزای 476 استرالیا

شرط سنی:

سن متقاضی در زمان ثبت پرونده باید کمتر از 31 سال باشد.

شرط تحصیلات:

حداقل مدرک لیسانس مهندسی از یکی از دو دانشگاه تهران یا امیرکبیر.

شرط یکبار اقدام:

به این معنی که شما قبلا ویزای 476 استرالیا و یا 485 استرالیا را نداشته باشید.

شرط مرور زمان:

شما باید در دو سال گذشته مدرک مهندسی خود را از یک موسسه و یا دانشگاه مورد تائید استرالیا گرفته باشید. به این معنی که از زمانیکه فارغ التحصیل شده اید تا روزی که پرونده را ثبت میکنید، نباید بیش از دو سال گذشته باشد.

شرط سلامت:

داشتن گواهی سلامت جسمی و داشتن گواهی عدم سوء پیشینه.

شرط زبان متقاضی:

داشتن حداقل نمره 6 در تمامی مهارتهای زبان (گوش دادن، نوشتن، خواندن، صحبت کردن) در آزمون آیلتس یا نمره معادل آن در آزمونهای دیگر مانند پی تی ای.

 

 

مزایای ویزای استرالیا

بعد از گرفتن ویزای 476 استرالیا، این امکان برای متقاضی وجود دارد که برای مدت 18 ماه بتواند در استرالیا اقامت داشته باشد.

متقاضی میتواند کار تمام وقت مرتبط یا غیرمرتبط با تحصیلات خود را در استرالیا و در این مدت 18 ماهه داشته باشد. به این صورت که مثلا اگر متقاضی فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران باشد و از طریق ویزای 476 به استرالیا رفته باشد، میتواند در این مدت در استرالیا به کار آزاد بپردازد و هیچ منعی نخواهد داشت.

همچنین متقاضی میتواند همسر و فرزندان وابسته به خود را نیز، به همراه خود به استرالیا ببرد. ضمن اینکه امکان تحصیل برای خود متقاضی، همسر و فرزندان ایشان نیز وجود خواهد داشت. یعنی تحصیل در دانشگاه برای متقاضی و همسرش و تحصیل در مدرسه برای فرزندان ایشان.

فرد میتواند به دفعات از استرالیا به کشورهای دیگر سفر کرده و مجددا به استرالیا برگردد.

 

 

هزینه دولتی ویزای 476 استرالیا

هزینه های دولتی ویزای 476 استرالیا برای فرد متقاضی اصلی و اعضای خانواده ایشان، متفاوت است. به این صورت که متقاضی ویزا باید 375 دلار استرالیا پرداخت کند و همسر متقاضی و عضو خانواده بالای 18 سال، 190 دلار استرالیا و عضو خانواده زیر 18 سال نیز باید 95 دلار استرالیا را پرداخت کنند.

این هزینه ها میتواند توسط خود متقاضی مستقیما به اداره مهاجرت پرداخت گردد و یا اینکه توسط موسسه دکتر دانی و وکلا بعد از تنظیم قرارداد، پرداخت شود.

 

مدت زمان دریافت ویزای 476 استرالیا

به طور کلی، برای گرفتن انواع ویزاها، از جمله ویزای 476، نمیتوان مدت زمان دقیقی را بعد از تنظیم قرارداد تا صدور ویزا، تعیین کرد و این مواعد با توجه به هر پرونده ای متفاوت است ولی اگر بخواهیم مدت زمان تقریبی را برایتان بگوئیم، باید گفت که حدودا 5 ماه زمان خواهد برد.

 

مراحل درخواست ویزای 476 استرالیا

  • ابتدا، ارزیابی مدارک تحصیلی متقاضی مهاجرت به استرالیا می باشد که مدرک تحصیلی فرد متقاضی باید در رشته های مهندسی دانشگاه امیرکبیر و یا دانشگاه تهران و سایر دانشگاه های واجد شرایطی که در لیست اعلامی هستند، باشد که دانشگاه های موجود در ایران همین دو دانشگاه هستند.
  • پس از اخذ ارزیابی مثبت از اداره ارزیاب مدارک تحصیلی، متقاضی مهاجرت به استرالیا فرمی (EOI) حاوی اطلاعات دقیق خود و همراهان خود را پر خواهد کرد که برای اداره مهاجرت استرالیا ارسال می شود که در این مرحله نمره زبان متقاضی ارائه می شود. سپس باید تقاضای شما ثبت شود. این فرم نشان میدهد که شما تمایل دارید تا به استرالیا مهاجرت کنید.
  • در این مرحله پس از دریافت دعوتنامه می توان برای گرفتن ویزا اقدام کرد و هزینه های دولتی در این مرحله پرداخت می شود و پس از گذراندن چک امنیتی و پزشکی ویزا صادر خواهد شد.

 

لاج کردن پرونده در اداره مهاجرت چیست؟

بعد از اینکه دعوتنامه برای فرد متقاضی صادر شد و در اختیار متقاضی قرار داده شد، نوبت میرسد به تشکیل دادن پرونده در اداره مهاجرت استرالیا. در این مرحله است که باید تمامی مدارک متقاضی و همراهان ایشان با جزئیات دقیق و کامل در زمان تشکیل پرونده ارسال شود. به این مرحله، لاج کردن پرونده میگوئیم.

هزینه ای که باید برای تشکیل پرونده پرداخت کرد، با توجه به زیر شاخه ویزا فرق میکند و بر اساس جدول هزینه ها محاسبه خواهد شد.

هزینه تشکیل پرونده برای هر زیرشاخه در این ویزا متفاوت است و بر اساس جدول هزینه‌ها محاسبه می‌گردد.

 

5/5 - (1 امتیاز)