وکیل مهاجرت استرالیا، مهاجرت به استرالیا – موسسه دکتر دانی و وکلا

اداره مهاجرت استرالیا

اداره مهاجرت استرالیا چیست و مهاجرت به استرالیا چگونه است؟

در این مقاله قصد داریم تا وظایف اداره مهاجرت استرالیا و همچنین شرایط مهاجرت به استرالیا در قالب مقررات اداره مهاجرت را برایتان توضیح دهیم.

در جامعه امروز و همزمان با پیشرفت تکنولوژی، تمامی افراد شاهد تغییر و تحولی محسوس در کلیه شئون زندگی، مخصوصا شرایط اجتماعی و فرهنگی هستند و مهاجرت نیز از این موضوع مستثنا نیست.

کشور استرالیا به دلیل برخورداری از وضعیت اقتصادی و بازار کار مناسب و همچنین سطح زندگی و رفاه بالا و جاذبه های گردشگری و توریستی بسیار زیاد، در کنار کشورهایی مانند آمریکا و کانادا، یکی از مقاصد مهم مهاجرتی دنیا است که موجب شده مهاجران از سراسر دنیا به این کشور هجوم بیاورند و نتیجتا تدابیر ویژه ای برای کنترل مرزها از سوی اداره مهاجرت استرالیا اتخاذ شود.

به همین دلیل، مهاجرت به استرالیا (اقامت دائم استرالیا) منوط به شرایط تعیین شده از طرف سازمان مهاجرت استرالیا میباشد.

یکی از مواردی که افراد میتوانند برای مهاجرت اقدام کنند، داشتن مهارت و تخصص است. کشور استرالیا توانسته با فراهم کردن بستری مناسب از نظر شغلی و اقتصادی به یکی از پیشگامان در زمینه جذب مهاجرین جویای کار و تحصیل تبدیل شود.

وظایف اداره مهاجرت استرالیا

وظایف و اهداف اداره مهاجرت استرالیا  شامل اجرای قانون فدرال استرالیا، امنیت ملی و سیاست اجرای قانون، امنیت حمل و نقل، عدالت کیفری از طرف، مدیریت اضطراری از جمله مدیریت بحران و بهبود فاجعه، امور چند فرهنگی، مقابله با تروریسم، سیاست امنیت سایبری و هماهنگی آن، مقابله با دخالت های خارجی، حفاظت از زیرساخت ها، مقابله با برنامه های افراطی، خدمات اسکان و مهاجرت و کارکردهای مربوط به مرزها می باشد.

سوالی که برای تمامی مهاجرین مطرح میشود این است که آیا اداره مهاجرت استرالیا در تهران وجود دارد؟ و اگر در تهران وجود دارد، خدماتی هم در خصوص درخواست ویزا و صدور ویزا انجام میدهد یا خیر؟

پاسخ به این دو سوال را میتوانید در وبسایت کنسولگری سفارت استرالیا در تهران مشاهده فرمایید.

برنامه اداره مهاجرت به استرالیا

سازوکار و ابعاد برنامه‌های مهاجرت به استرالیا به صورت سالانه توسط اداره مهاجرت استرالیا بررسی و تدوین می‌گردد تا پتانسیل های بالقوه را افزایش دهد. در برنامه مهاجرتی ۲۰۱۰-۲۰۱۱ ، ۱۶۸۷۰۰ مکان تعیین شده بود که دارای کمبود نیروی مهارت و مشاغل گزارش شده بودند و می‌بایست در برنامه‌ای بلند مدت ساماندهی بشوند. در ۱ ژانویه ۲۰۱۰ ، یک لیست جدید استخدام نیروی ماهر برای مهاجرت عمومی اعلام شد. امتیازات جدید با تاکید بر اهمیت مهارت زبان انگلیسی ، تجربه کاری و مدارک تحصیلی بالاتر اعلام شد. علاوه برآن هر ایالت برنامه مهاجرتی قابل انعطاف خود را دارد که با توجه به کمبود مشاغل خاص و نیازهای مهارتی منطقه تعیین می شود. لازم به ذکر است شغل ها و مهارت های مورد نیاز هر ایالت در فهرست مشاغل تخصصی ذکر شده است. طبق برنامه مهاجرتی سال ۲۰۱۴-۲۰۱۵ ، ۶۸ درصد مهاجران با ویزای مهارت و ۳۲ درصد از طریق ویزای خانوادگی در استرالیا می‌باشند.

5/5 - (2 امتیاز)