وکیل مهاجرت استرالیا، مهاجرت به استرالیا – موسسه دکتر دانی و وکلا

خبر خوب برای دارندگان برخی  ویزا ها – حذف درخواست اگزمپشن از ۱ دسامبر ۲۰۲۱

 

دارندگان بر خی ویزا ها از ۱ دسامبر در صورت انجام دو دوز واکسیناسیون دیگر احتیاج به اگزمپشن برای ورود به استرالیا ندارند.

ویزاهای مذکور شامل سابکلاس های ۴۸۵ ، ۵۰۰، ۳۰۰، ۴۷۶، ۴۸۹، ۴۹۱ ،‌۴۸۲ خواهد بود.

shutterstock 1660212679شما در صورتی از قانون اگزمپشن معاف خواهید بود که حداقل دو دوز از یکی از واکسن های مورد تایید استرالیا را زده باشید، واکسن های مورد تایید استرالیا به شرح زیر میباشد :

دو دوز با فاصله حداقل 14 روز از:

AstraZeneca Vaxzevria

AstraZeneca Covishield

Pfizer/Biontech Comirnaty

مدرنا اسپایکوکس

سینوواک کروناوک

کواکسین بهارات بیوتکنولوژی

سینوفارم BBIBP-CorV (برای افراد 18 تا 60 سال).

یا یک دوز از:

جانسون و جانسون/ واکسن کووید جانسون سیلاگ

 

توجه داشته باشید که حتما حداقل باید 7 روز از دوز نهایی واکسن در یک دوره ایمن سازی گذشته باشد تا کاملاً واکسینه شوید. تا زمانی که همه واکسن ها توسط TGA تایید یا به رسمیت شناخته شده باشند، فعلا فقط واکسن های بالا مورد تایید است. اگر با یکی از واکسن های بالا واکسینه نشده‌اید، با تعریف استرالیایی «کاملاً واکسینه‌شده» مطابقت ندارید.

 

گواهی واکسیناسیون هنگام خروج یا سفر به استرالیا

اگر در استرالیا واکسینه شده اید، باید گواهی بین المللی واکسیناسیون کووید-19 (ICVC) خود را به کارکنان خطوط هوایی نشان دهید. ICVC در قالب PDF در اختیار شما قرار می گیرد تا بتوانید آن را به صورت الکترونیکی روی گوشی خود چاپ یا نگه دارید.

اگر در خارج از کشور واکسینه شده اید و ICVC ندارید، باید گواهی واکسیناسیون خارجی ارائه دهید که تمام شرایط مندرج در وب سایت اداره گذرنامه استرالیا را برآورده کند.

دریافت گواهی واکسیناسیون، از جمله گواهی بین المللی واکسیناسیون کووید-19، به این معنا نیست که شما به طور کامل واکسینه شده اید. به عنوان مثال، گواهی واکسیناسیون شما ممکن است نشان دهد که شما فقط یک دوز از واکسن دو دوز مصرف کرده اید. اگر گواهی واکسیناسیون شما ثابت نمی کند که شما با تعریف استرالیا مبنی بر واکسینه کامل مطابقت دارید، نمی توانید از آن برای خروج یا ورود به استرالیا استفاده کنید.

توجه داشته باشید که …

اگر به دلایل پزشکی نمی توانید واکسینه شوید، به عنوان مثال اگر مسافری هستید که به دلایل پزشکی نمی توانید واکسینه شوید، باید مدرکی مبنی بر معافیت پزشکی ارائه دهید.

 

قرنطینه

با توجه به ایالت یا منطقه ای که به آن سفر می کنید، ممکن است هنگام بازگشت به استرالیا واجد شرایط قرنطینه باشید.

شما باید الزامات قرنطینه را در ایالت یا قلمرو ورود خود و هر ایالت یا سرزمین دیگری که قصد سفر به آن را دارید رعایت کنید.

مسافرانی که به استرالیا باز می گردند، برای ایالت های NSW،  VictoriaوACT به قرنطینه نیازی ندارند. می توانند بدون قرنطینه به این ایالت ها وارد شده و سفر کنند.

اگر می خواهید به ایالت یا قلمرو دیگری سفر کنید، ممکن است اجازه ورود نداشته باشید، یا ممکن است مشمول یک دوره قرنطینه شوید.

این مسئولیت به عهده شماست که اطمینان حاصل کنید که مقدمات ورود و قرنطینه را برای هر ایالت یا سرزمینی که قصد سفر به آن را دارید رعایت می کنید. اگر بدون رعایت شرایط ورود به یک ایالت یا منطقه برسید، ممکن است مسئول هزینه های قرنطینه باشید.

 

 

امتیاز دهید