وکیل مهاجرت استرالیا، مهاجرت به استرالیا – موسسه دکتر دانی و وکلا

تغییرات ویزاها برای حمایت از بازگشایی استرالیا و بهبود اقتصادی

 

welcome to australia 4

دولت موریسون اقامت مهاجران ماهر و شرایط کاری آن ها را در استرالیا به خصوص در بخش‌های حیاتی باهدف بهبود اقتصادی استرالیا آسان‌تر می‌کند.

الکس هاوک گفت: مهاجران ماهری را که در طول همه‌گیری کووید-19 در استرالیا مانده‌اند را شناسایی می‌کنند و آن ها را تشویق می‌کنند در استرالیا بمانند.وی هم چنین افزود “کارگران ماهر واجد شرایط که با کمبودهای بحرانی روبرو هستند به ویژه در بهداشت، با حمایت ما ادامه خواهند داد.”

او گفت: «تغییرات اعلامیه اخیر دولت مبنی بر اینکه دارندگان ویزای موقت واجد شرایط (کاملاً واکسینه شده )می توانند بدون معافیت سفر از اول دسامبر ۲۰۲۱ وارد استرالیا شوند را، تمجید می کند.

این تغییرات، دسترسی به اقامت دائم را برای دارندگان ویزای کار موقت (زیر کلاس۴۸۲) و دارندگان ویزای کار موقت (زیر کلاس ۴۵۷) که دیگر شرایط سنی را ندارند آسان تر میکند.

در واقع این تصمیم یک امتیاز ویژه ای است برای کارگران مهاجر که تصمیم گرفتند در طول همه گیری ویروس کرونا در استرالیا بمانند و در عین حال به کمبود شدید نیروی ماهر استرالیا رسیدگی می کنند.طبق این تغییرات  آن ها اجازه دارند تا در استرالیا بمانند و در صورت واجد الشرایط بودن برای شهروندی استرالیا اقدام کنند.

در حال حاضر حدود ۲۰ هزار نفر از افراد دارنده ویزا ۴۵۷ در استرالیا هستند که ممکن است از این تغییرات بهره مند شوند. بزرگترین گروه کارگرانی که از این تغییرات سود می‌برند، شامل کارگرانی است که در حال حاضر در صنایع بهداشت و در مناطق کم جمعیت استرالیا(مناطق رجیونال ) مشغول به کار هستند.

دولت هم چنین مدت زمان ویزا را برای دارندگان ویزای مهارتی مناطق رجیونال (ویزای موقت) (زیر کلاس ۴۸۹، ۴۹۱ و ۴۹۴) تمدید خواهد کرد، زیرا این گروه تحت تأثیر محدودیت های سفر مرتبط با COVID-19 قرار گرفته است.

وزیر هاوک گفت: «ویزاهای موقت مهارتی (مناطق رجیونال) فعلی و منقضی شده تمدید می‌شود و زمان بیشتری برای برآورده کردن شرایط کاری برای اقامت دائم فراهم می‌کند».

در حال حاضر حدود ۹ هزار دارنده ویزای موقت مهارتی مناطق رجیونال در خارج از کشور وجود دارد. این دارندگان ویزا می توانند از ۱ دسامبر ۲۰۲۱ وارد استرالیا شوند و هم چنین واجد شرایط تمدید ویزای خود خواهند بود.

با توجه به  باز شدن مرزها، دولت هم چنین معافیت‌های شش ماهه از هزینه درخواست ویزا را برای متقاضیان جدید ویزای توریستی در خارج از کشور که اعتبار ویزای آن ها منقضی شده است، یا بین ۱ ژانویه ۲۰۲۲ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ منقضی می‌شود، تمدید خواهد کرد.

وزیر هاوک گفت: “این اقدام با استقبال از توریست ها پس از ایمن شدن، از صنعت گردشگری حمایت می کند.”

و در نهایت دولت با هدف تقویت صنعت آموزش بین المللی و حمایت از بازگشت دانشجویان و فارغ التحصیلان بین المللی اقداماتی نیز انجام داده است:

  • دارندگان ویزای فارغ التحصیلی موقت، که به دلیل محدودیت های مرزی بین المللی COVID-19 قادر به سفر به استرالیا نبوده اند، اجازه دارند برای ویزای جایگزین درخواست دهند.
  • افزایش مدت اقامت در ویزای موقت فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی ارشد توسط دوره های آموزشی و تحصیلی (VET)؛
  • آسان کردن شرایط برای متقاضیان ویزای فارغ التحصیلی موقت برای فارغ التحصیلان بخش VET؛ و
  • گسترش اقدامات موجود برای دانشجویان و فارغ التحصیلان موقت به منظور تشخیص زمان صرف شده در خارج از کشور برای تحصیل آنلاین با هدف واجد شرایط بودن برای درخواست ویزای فارغ التحصیلی موقت.

 

امتیاز دهید