وکیل مهاجرت استرالیا، مهاجرت به استرالیا - موسسه دکتر دانی و وکلا
en ir

قوانین راهنمایی و رانندگی در استرالیا

[vc_row content_aligment=”right” triangle_shape=”no” css=”.vc_custom_1557740082095{margin-top: 50px !important;margin-bottom: 50px !important;}”][vc_column][vc_column_text]

قوانین راهنمایی و رانندگی در استرالیا

استرالیا دارای قوانین سختیگرانه در زمینه رانندگی می‌باشد.  اصلی ترین و مهم ترین قانون رانندگی در استرالیا ، رانندگی از سمت چپ جاده می  باشد . این قانون برای بسیاری از مهاجرین به استرالیا تازگی دارد و برای تطبیق  ذهنی با آن نیاز به زمان و تمرین است .

بدیهی است داشتن گواهینامه معتبر در حین رانندگی در استرالیا امری الزامی به شمار می‌رود . اگر پلیس استرالیا از شما درخواست ارائه گواهینامه کرد شما باید حتما گواهینامه خود را ارائه دهید . اگر گواهینامه شما به زبانی غیر از انگلیسی است ، برگه ترجمه ناتی که مورد تایید استرالیا است را باید حتما همراه خود داشته باشید .

واحد اندازه گیری سرعت خودرو در زمان رانندگی در استرالیا مانند بسیاری از کشورها کیلومتر در ساعت است . همچنین لازم به ذکر است که تمامی علائم راهنمایی و رانندگی به زبان انگلیسی است . محدودیت های سرعت ، محدوده های مشخص شده پارکینگ ، و تابلوهای چرخش های مختلف نشانه گذاری شده اند . به یاد داشته باشید محدودیت سرعت و پارکینگ در مراکز شهری اعمال می شود .

در استرالیا بستن کمربند ایمنی اجباری است. تمام سرنشینان خودرو ملزم به بستن کمربند ایمنی می باشند . به طور مثال جریمه نبستن کمربند در ایالت ویکتوریا ۳۱۱ دلار استرالیا بوده و سه نمره منفی نیز از فرد خاطی کم می شود . پلیس استرالیا در زمینه ایمنی و نبستن کمربند بسیار با رانندگان جدی است .

اگر شما در حین رانندگی در استرالیا هستید ، اجازه در دست گرفتن و لمس موبایل را ندارید . برای ایمن بودن ، قبل از اینکه شروع به رانندگی کنید هر کاری با موبایل خود دارید انجام دهید. در صورت لزوم استفاده از موبایل حتما باید از نگهدارنده موبایل در خودرو استفاده کنید . بالاترین مقدار جریمه برای استفاده از موبایل در حین رانندگی در ایالت نیوساث ولز به مبلغ ۴۶۶ دلار استرالیا است و همچنین ۴ نمره منفی از راننده کسر می شود.

همچنین قوانین مربوط به میزان مصرف الکل و درصد غلظت الکل خون در راننده بسیار جدی و سختگیرانه است. رانندگی با بیش از ۰.۰۵٪ الکل در خون غیر قانونی محسوب میئشود و جریمه ی آن  با توجه به میزان الکل در ایالت های استرالیا متفاوت می باشد. توصیه پلیس به افرادی که در مصرف الکل زیاده روی کرده اند و یا از میزان آن مطمئن نیستند استفاده از تاکسی می باشد

حداقل سن جهت اخذ گواهینامه در ایالت های مختلف استرالیا متفاوت است ، به طور مثال در ایالت ویکتوریا افراد در ۱۸ سالگی می توانند به عنوان راننده در حال تعیلم (Learner Driver) و تحت نظارت یک راننده مجرب رانندگی نماید .

همچین افراد می توانند پس از ورود به استرالیا پس از گذراندن و قبولی در آزمون آیین نامه شهری و با داشتن اصل گواهی نامه و ترجمه ناتی جهت امتحان شهری رانندگی و گرفتن گواهینامه استرالیا اقدام کنند . اگر فرد در آزمون شهری قبول نشد دیگر قادر به رانندگی با گواهینامه خود نمی باشد . همچین افرادی که دارای ویزای دائم استرالیا هستند تنها به مدت سه ماه قادر به رانندگی با گواهینامه کشورخود و ترجمه ی آن می باشند .

در صورتیکه فرد گواهینامه نداشته باشند و خواهان گرفتن گواهینامه استرالیا می باشد ، ابتدا باید امتحان آیین نامه بدهند . در نظر داشته باشید که امتحان و کتاب آیین نامه در هر ایالت متفاوت می باشد . بعد از قبول شدن در امتحان آیین نامه به فرد گواهینامه Learner  داده می شود و که با آن قادر خواهند بود تحت نظارت فردی که دارای گواهینامه بدون محدودیت می باشد رانندگی کند . این گواهینامه ۱۲ ماه اعتبار دارد و پس از سپری شدن ۱۲۰ ساعت آموزش می تواند در آزمون شهر ثبت نام کرده که در صورت قبولی به فرد P قرمز داده می شود که بعد از یکسال تبدیل به P  سبز خواهد شد و بعد از سپری شدن دوسال گواهینامه کامل استرالیا صادر می شود .

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column][/vc_column][/vc_row]

امتیاز دهید
ارزیابی و مشاوره رایگان