وکیل مهاجرت استرالیا، مهاجرت به استرالیا – موسسه دکتر دانی و وکلا

[vc_row triangle_shape=”no” css=”.vc_custom_1551091605393{margin-top: 50px !important;margin-bottom: 50px !important;}”][vc_column][mkd_separator type=”with-icon” animate=”no” color=”#c18f59″ border_style=”solid” width=”195px” top_margin=”40″ bottom_margin=”40″ custom_icon=”165″][vc_column_text]

اشتغال در استرالیا

استرالیا به عنوان یک کشور کاملاً صنعتی، در جایگاه دوازدهمین قدرت اقتصادی جهان می‌باشد . همچین سازمان ملل ، استرالیا را  به عنوان دومین کشور برتر جهان از لحاظ کیفیت زندگی انتخاب کرده است . این گزارش براساس شاخصه های اقتصاد ، آموزش و پرورش و سن متوسط افراد جامعه تهیه گردیده است .

چشم انداز مطلوب و رشد بالای اقتصادی در استرالیا ، باعث جذب مهاجران متخصص در رشته های گوناگون شده است. این روند برای ادامه رشد اقتصادی خود به مهندسان بیشتر نیاز دارد .

درخواست ویزای تخصص و مهارت استرالیا و ویزای کار استرالیا از جمله ویزاهای بسیار رایج برای مهندسین می باشد . درآمد میانگین مهندسین براساس مهارت کافی ، تجربه و تحصیلات تعیین می شود. در زیر به بررسی مختصری در خصوص برخی مشاغل مورد نیاز استرالیا میپردازیم. .

  • مهندسی برق

مهندسان برق مسئول اجرا و طراحی قطعات برای دستگاه هایی هستند که از برق استفاده می کنند . با توجه به ماهیت کار مهندسی ، اغلب مهندسین برق در تیم هایی که شامل مهندسین با تخصص های مختلف در زمینه های گوناگون است کار می کنند . ۹۳٪ مهندسین برق را مردان تشکیل می دهند که میانگین درآمد سالانه آنها ۱۱۹۴۵۷ دلار استرالیا می باشد .

  • مهندسی مکانیک

مهندسان مکانیک در برنامه ریزی و تولید محصولات جدید با انجام وظایف مهندسی و توسعه ، طراحی و آزمایش دستگاه های مکانیکی مشارکت می کنند . برای مهندسان مکانیک داشتن مهارت استفاده از نرم افزار ماکروسافت ، اتوکد و سایر نرم افزارها و فن آوری های مربوطه الزامی می باشد . ۹۴٪ مهندسین مکانیک را مردان شامل می شوند که دارای درآمد سالانه ۱۱۱۹۸۷ دلار استرالیا می باشند .

  • مهندسی شیمی

در زمینه مهندسی ، مهندسی شیمی حرفه ای است که با دانش فنی مهندسی مجهز شده است . مهندسان شیمی عمدتاً کارهایی که در صنایع شیمیایی هستند را انجام می دهند . همچنین مواد اولیه را با طراحی و استفاده از تجهیزات به انواع محصولات تبدیل می کنند . مهندسین شیمی همچنین به کاهش ضایعات و ناکارآمدی در تنظیمات صنعتی کمک می کنند . مردان ۷۴٪ و زنان ۲۶٪ از جمعیت مهندسین شیمی را تشکیل می دهند . متوسط درآمد سالانه آنها ۱۲۱۰۸۳ دلار استرالیا می باشد .

  • مهندسی الکترونیک

مهندسی الکترونیک یکی از شاخه های مهندسی است که به شاخه وسیعی از مهندسی اشاره دارد که زیرشاخه های بسیاری را در بر می گیرد . مهندسین الکترونیک براساس توانایی ها و تجربه ها یشان می توانند به دنبال موقعیت های گوناگون شغلی از جمله فروش و سرویس تجهیزات الکترونیکی ، تحقیق و توسعه ، شبکه ارتباطی و طراحی باشند . ۹۵٪ مهندسین الکترونیک مردان با درآمد متوسط سالانه ۱۰۱۷۹۸ دلار استرالیا هستند .

  • مهندسی عمران

مهندسی عمران یک رشته مهندسی حرفه است که  طراحی ، ساخت و نگهداری محیط زیست فیزیکی و طبیعی را برعهده دارد . در بیشتر موارد مهندسین عمران کار طراحی ، برنامه ریزی و یا مدیریت پروژه های ساختمانی را انجام می دهند . ۸۴٪ مهندسین را مردان و ۱۵٪ آنرا زنان تشکیل میدهند . متوسط درآمد سالانه مهندسی عمران ۱۰۸۲۵۵ دلار استرالیا برآورد شده است .

  • مهندسی کشاورزی

مهندسی کشاورزی مجموعه علوم در ارتباط با کشاورزی می باشد . در واقع عبارت است از تلفیق تکنولوژی علوم مهندسی و تولید و پرورش کشاورزی می‌باشد. مهندسی کشاروزی ترکیبی از رشته‌های زیست شناسی جانوری ، زیست شناسی گیاهی و مکانیک ، عمران ، برق و مواد شیمیایی می‌باشد و از دانش و اصول مهندسی کشاورزی برای ساخت ماشین آلات کاربردی در این زمینه استفاده شده‌است . در اغلب اوقات مهندسین کشاورزی در صنعت کشاورزی یا سازمان های دولتی و غیردولتی محیط زیست مشغول به کار هستند . زنان 60% از جمعیت مهندسین کشاورزی را  از زنان تشکیل می دهند و تنها ۴۰٪ از مهندسین کشاورزی مردان هستند . متوسط درآمد سالانه ی  آنها ۱۲۱۱۸۲ دلار استرالیا می باشد .

  • فناوری اطلاعات

به مطالعه، طراحی، توسعه، پیاده‌سازی، پشتیبانی یا مدیریت سیستم های اطلاعاتی مبتنی بر رایانه، خصوصاً برنامه‌های نرم‌افزاری و سخت افزار رایانه می‌پردازد . بطور کوتاه، فناوری اطلاعات با مسائلی مانند استفاده از رایانه های الکتریکی و نرم افزار سروکار دارد . ‌فناوری اطلاعات به کلیه فناوری‌هایی اشاره می‌کند که در شش حوزه جمع‌آوری، ذخیره‌سازی، پردازش، حفاظت، انتقال و نمایش اطلاعات کاربرد داشته و اثرگذار هستند. ۸۲٪ متخصص فناوری اطلاعات را مردان و تنها ۱۸٪ آنرا زنان تشکیل می دهند . ۱۳۲۷۴۹ دلار استرالیا متوسط درآمد سالانه این گروه می باشد .

  • حسابداری 

حسابداری از جمله مشاغلی است که همیشه مورد توجه موسسه های حسابداری و یا شرکت های مالیاتی قرار می گیرد . از نیروهای متخصص حسابداری برای امور مربوط به خدمات حسابداری و خدمات مالیاتی استفاده می شود . داشتن مهارت های تخصصی یکی از عوامل مهم و حائز اهمیت در استخدام و میزان درآمد کارشناس حسابداری و مالی در استرالیا است . مهارت تجزیه و تحلیل مالی ، گزارش دهی مالی ، مدیریت حساب ها از جمله مهارت های مهم برای حسابداران به شمار می رود . ۵۸٪ از حسابداران رو زنان و ۴۲٪ را مردان تشکیل داده اند . متوسط حقوق سالانه آنها ۸۱۷۹۲ دلار استرالیا  می باشد .

  • پرستاری

در سال های اخیر پرستاری از جمله مطلوب جهت مهاجرت به استرالیا می باشد . از جمله وظایف پرستاران در استرالیا شامل :

  • ارزیابی مشکلات و نیازهای به اشتی بیمار ، ایجاد و پیاده سازی برنامه های مراقبت پرستاری و حفظ پرونده های پزشکی
  • ارائه راهنمایی لازم به بیماران در زمینه مراقبت تز سلامتی و پیشگیری ار بیماری

بیشترین جمعیت پرستاران را زنان با ۸۸٪ تشکیل داده اند و جمعیت مردان تنها ۱۲٪ می باشد . متوسط درآمد سالانه پرستاران ۸۵۱۴۱ دلار استرالیا تخمین زده شده است . این میزان از درآمد بر اساس محل خدمت ، تجربه و سنوات و تخصص و شایستگی فرد متغییر است .

  • استرالیا به علت سن بالای جمعیت و همچنین درصد کم پزشک نسبت به جمعیت ، همواره در فهرست مشاغل مورد نیاز پزشک عمومی را لحاظ می کند . مهاجرت پزشکان عمومی به استرالیا ، در مرحله اول منوط به ارزشیابی و معادل سازی مدارک آنها و سپس به گذارندن آزمون های مربوطه و ارزیابی های میسر می شود . استرالیا دومین کشور از نظر سطح درآمد پزشکان در دنیاست . متوسط درآمد سالانه پزشکان عمومی ۲۶۲۲۸۲ دلار استرالیا محاسبه شده است . در استرالیا ۵۳٪ پزشکان عمومی مردان و ۴۷٪ آن را زنان تشکیل می دهند .

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

امتیاز دهید