وکیل مهاجرت استرالیا، مهاجرت به استرالیا – موسسه دکتر دانی و وکلا

چگونه کودکان خود را برای مهاجرت آماده کنیم؟

 

halavi blog Small children with family 00

 

مهاجرت به خارج از کشور تصمیم سختی است – حتی سخت تر برای افرادی که بچه های کوچک دارند. اگر می خواهید فرزندانتان آسیب های ناشی از مهاجرت را تجربه نکنند، بهتر است آنها را زودتر و دلسوزانه برای مهاجرت آماده کنید. سن، شخصیت و مقصد شما و همچنین میزان آمادگی آنها نقش مهمی در پذیرش و سازگاری نهایی آنها دارد. و اما سوال اصلی: چگونه کودکان خود را برای مهاجرت آماده کنیم؟

 

روراست باشید.

سعی کنید تصمیم در مورد مهاجرت را از فرزندان خود پنهان نکنید. در اسرع وقت از برنامه های خود به آنها بگویید. برای کوچکترها توضیح دهید که “مهاجرت” به چه معناست. تمام پیامدهای آن را توضیح دهید، به عنوان مثال اینکه آنها دوستان، مدرسه و فعالیت های خارج از مدرسه و همچنین پدربزرگ و مادربزرگ و سایر اعضای خانواده و احتمالاً حیوانات خانگی خود را نخواهند دید، صادق باشید. اما روی جنبه مثبت آن تاکید کنید. آنها را تشویق کنید تا در مورد ترس ها و تردیدهایشان صحبت کنند و سؤال بپرسند.

 

آن ها را در تصمیم گیری هایتان مشارکت دهید.

سعی کنید تا حد امکان فرزندان خود را در فرآیند تصمیم گیری مشارکت دهید. از همان ابتدا آنها را درگیر فرآیند تصمیم گیری مهاجرت کنید تا فرصتی برای عادت کردن به این ایده مهاجرت داشته باشند، بزارید نگرانی هایشان را مطرح کنند و – مهمتر از همه – احساس کنند که نظرات آنها به تصمیم گیری برای مهاجرت به خارج کمک کرده است. نظرشان را در انتخاب محل اقامت و مدارس یپرسید. مشارکت کردن در فرآیند تصمیم گیری، پذیرش تغییر را برای آنها آسان تر می کند. 

 

 

  فرآیند مهاجرت را به یک تجربه آموزشی تبدیل کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای هیجان‌انگیز کردن کودکان و درگیر کردن آنها درامر مهاجرت، استفاده از تجربه آموزشی است. به آنها کمک کنید تا در مورد کشور جدید، تاریخ و میراث آن تحقیق کنند. در مورد کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید تا حد امکان اطلاعات جمع آوری کنید. با کودکان خود کتاب بخوانید، وب‌سایت‌هایی  را با اطلاعاتی در مورد محیط، طبیعت، منطقه زمانی، فرهنگ، غذاها و زبانی که در آنجا صحبت می‌شود بررسی کنید.

 

 

ارتباط با دوستان و اقوام.

یکی از بزرگترین ترس های کودکان این است که دوستان، اقوام، پدربزرگ و مادربزرگ و سایر اعضای خانواده آنها را فراموش کنند – و اینکه همه دلتنگ یکدیگر شوند. یک برنامه ارتباطی  طراحی کنید که فرزندان شما بتوانند درهنگام مهاجرت به خارج از کشور به آن پایبند باشند. برنامه ارتباطی شما می‌تواند شامل تقویم‌های هفتگی یا ماهانه با زمان‌ها و تاریخ‌هایی باشد که فرزندانتان می‌توانند از طریق رسانه‌های اجتماعی با دوستان و اعضای خانواده تماس بگیرند.

 

 

آن ها را به یادگیری زبان انگلیسی تشویق کنید.

تسلط به زبان به کودکان کمک می کند تا سریعتر دوست پیدا کنند و با مدرسه سازگار شوند و همچنین راه خود را در فروشگاه ها و سایر مکان های عمومی پیدا کنند. کتاب‌ها یا برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی را دانلود کنید، و کتاب‌های الکترونیکی یا سی‌دی بخرید که به آنها در مهارت‌های اساسی زبان و عبارت‌پردازی کمک می‌کنند.

 

 

به آن ها پاداش دهید.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید فرزندانتان را به مشارکت تشویق کنید این است که آنها را برای رسیدن به نقاط عطف خاص تشویق کنید و به آنها پاداش دهید – حتی اگر اینها فقط نقاط عطف عاطفی باشند. پیروزی های کوچکی مانند یادگیری کلمات و عبارات مهم، یافتن اطلاعات در مورد مدارس، انتخاب مدرسه، و یا پیروزی های  بزرگتری مانند دریافت ویزا و در نهایت ارسال وسایل خود به خانه جدید را جشن بگیرید.

 

 

مهمانی خداحافظی  Goodbye Party  یادتان نره.

برای بچه های کوچکتر در گروه بازی یا مهد کودک مهمانی ترتیب دهید. اجازه دهید کودکان بزرگتر بهترین دوستان، معلمان و سایر بزرگسالانی را که نقش مهمی در زندگی آنها دارند (مانند مربی ورزش یا معلم موسیقی) دعوت کنند. همچنین یک مهمانی خانوادگی برای خداحافظی با پدربزرگ و مادربزرگ و سایر خانواده و دوستان برگزار کنید.  

5/5 - (1 امتیاز)