وکیل مهاجرت استرالیا، مهاجرت به استرالیا – موسسه دکتر دانی و وکلا

بررسی شاخه منابع (Resources) در ویزای گلوبال تلنت 

 

The 4 categories of Australia Subclass 188 Business Innovation and Investment visa 730x488 1

 

ویزای گلوبال تلنت استرالیا یا GTI ، ویزایی است که به منظور رشد و پیشرفت اقتصادی استرالیا به افرادی که دارای مهارت ها و تخصص های ویژه باشند اجازه اقامت دائم و کار در استرالیا را می دهد.

کشور استرالیا به دنبال جذب افراد نخبه در ده شاخه خاص است که برای آینده اقتصادی کشور در اولویت می باشند. یکی از این ده شاخه، شاخه منابع (Resources) است که در ادامه به بررسی آن میپردازیم.

بر اساس سایت رسمی اداره مهاجرت استرالیا بخش منابع (Resources) شامل تخصص های زیر است، اما محدود به آن نیست:

  • مهندسی
  • زمين شناسی
  • متالورژی
  • مدیریت پسماند
  • فناوری صرفه جویی در انرژی
  • استخراج و پردازش

 

مهندسی (Engineering)

مهندسی منابع، زیرمجموعه ای از مهندسی محیط زیست است که شاخه های مختلف علوم را به منظور ایجاد فناوری جدید با هدف حفاظت، نگهداری و ایجاد منابع طبیعی پایدار به کار می گیرد.

زمین شناسی(Geology)

یک زمین شناس منبع خوب می تواند از مهارت های فنی مانند زمین شناسی ساختاری، نقشه برداری (ترسیم مقاطع، نمودارهای حصار، ستون ها و خطوط چینه شناسی)، کانی شناسی استفاده کند.

متالورژی(Metallurgy)

افرادی که به عنوان یک متالورژی منبع مشغول به کار هستند، نگران استخراج و پردازش فلزات و آلیاژهای مختلف میباشند. عملکرد فلزاتی مانند آهن، فولاد،آلومینیوم، نیکل و مس را بررسی کرده و از آن ها برای تولید طیف وسیعی از محصولات و مواد مفید با خواص خاص استفاده میکند.

مدیریت پسماند(Waste management)

مدیریت پسماند نام دقیق جمع آوری، حمل، دفع یا بازیافت و نظارت بر زباله است. این اصطلاح به مواد زائدی که از طریق فعالیت انسان تولید می شود اختصاص داده شده است.

مدیریت منابع پسماند شامل فرآیندهای سلسله مراتبی است که پس از جمع آوری مراحل مختلف مربوط به زباله را به دنبال دارد. شامل اجتناب از ضایعات، کاهش ضایعات، استفاده مجدد (بازیافت) زباله، بازیابی زباله ها، تصفیه و دفع زباله که در نهایت به حفظ منابع، کمک به سزایی دارد یعنی بیشتر اوقات پسماندها مدیریت می شوند تا از آن منابع مورد نظر را دریافت کنند.

فناوری صرفه جویی در انرژی(Energy saving technology)

هدف فناوری صرفه جویی در انرژی کمک کردن به بهبود محیط زیست و کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی جهانی است. به همین دلیل است که حفاظت از منابع، بهره وری انرژی و فناوری های پاک از جمله اولویت هایی است که باید به آن ها توجه ویژه ای کرد.

استخراج و پردازش(Extraction and processing)

استخراج فرآیندی است که در آن یک یا چند جزء به صورت انتخابی از مخلوط مایع یا جامد، جدا می شوندو  پس از آن برای بازسازی حلال، مرحله جداسازی دیگری (به عنوان مثال تقطیر) در نهایت مورد نیاز است.

تمام افرادی که در مرحله استخراج و هم چنین پردازش و تحقیق و توسعه های مربوطه فعالیت میکنند میتواندد در این شاخه جای بگیرند.

امتیاز دهید