وکیل مهاجرت استرالیا، مهاجرت به استرالیا – موسسه دکتر دانی و وکلا

امکان تبدیل ویزای ۴۵۷/۴۸۲ به ویزای ۱۸۶ برای لیست مشاغل کوتاه مدت

TSS Visa 482 1

 

ویزای ۴۸۲ استرالیا یا همان ویزای TSS، به این صورت است که کارفرمایان با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا، بتوانند به کارگران پیشنهاد کار بدهند و اسپانسر آن ها بشوند.

 

 

دو لیست مشاغل تحت عنوان های
Medium & long term list _ Short term list
وجود دارد که تا کنون کارفرمایان فقط می‌توانستند برای مشاغل لیست بلند مدت برای ویزاهای اقامت دائم ۱۸۶ اسپانسر شوند. اما چند روز پیش اعلام کردند که بعضی از اشخاصی که ویزای ۴۸۲،۴۵۷ را دارند و حتی مشاغل آن ها جزو مشاغل لیست کوتاه مدت هست تحت شرایطی این امکان را خواهند داشت که توسط کارفرما برای ویزای اقامت دائم ۱۸۶ اسپانسر شوند.

 

افرادی که این شرایط شامل حال آن ها می‌شود باید شرایط زیر را داشته باشند:

۱_کسانی که در حال حاضر دارنده ویزای 482 یا 457 هستند.(یعنی اگر بعد از این ویزا از ویزای دیگری استفاده کردند و قبلا این ویزا را داشتند شامل حال این تسهیلات نمیشوند)

۲_افرادی می‌توانند از این تسهیلات بهره مند شوند که حتما با اسپانسر خود ۳ سال سابقه کار داشته باشند.
(افرادی که دارنده ویزای ۴۵۷ هستند باید قبل از تاریخ ۱۸ آپریل ویزاشون رو داشته باشند، که در اینصورت دو سال هم کافیست در غیر اینصورت باید ۳ سال سابقه کار داشته باشند.)

 

توجه داشته باشید حتی اگر سابقه کار این افراد تحت تاثیر کرونا بوده و نتوانستند به صورت فول تایم کار کنند همچنان این قانون شامل حال این افراد میشود و باید نشان دهند که بین تاریخ اول فوریه ۲۰۲۰ تا ۱۴ دسامبر ۲۰۲۱ حداقل ۱۲ ماه ذر استرالیا بودند و با اسپانسر خود کار می‌کردند.
یعنی اگر فردی هست که این شرایط رو داراست و شغلش جزو اون مشاغلی بوده که اعلام کردند،کارفرمای وی میتواند برای ویزای اقامت دائم اسپانسر شود.

 

ناگفته نماند که این ویزا و این تسهیلات از اول جولای ۲۰۲۲ در دسترس خواهد بود، و فقط افرادی که ۱۲ ماه در استرالیا کار کردند می‌توانند اقدام کنند. پس کسانی که در استرالیا حضور نداشتند و یا تازه وارد استرالیا شدند شامل حال این ویزا نمیشوند.

امتیاز دهید