وکیل مهاجرت استرالیا، مهاجرت به استرالیا – موسسه دکتر دانی و وکلا

سوالات متداول ویزای گلوبال تلنت

 

 برنامه دولت استرالیا برای جذب نخبگان تحت عنوان Global Talent Independent program یا استعدادهای درخشان در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۱۹ معرفی گردید. این ویزا مختص افرادی است که در سطوح بین المللی و در زمینه فعالیت خود به عنوان یک فرد برجسته یا افتخارآفرین هستند.

در این مقاله به سوالات متداول شما در خصوص این ویزا پاسخ میدهیم.

global talent visa for uk

 

آیا بدون مدرک زبان میتوان برای ویزای گلوبال تلنت استرالیا اقدام کرد؟

به طور کلی برخوداری از مدرک زبان انگلیسی برای دریافت این ویزا ضروری نیست. اگر فرد نتواند نمره زبان لازم را ارائه کند باید مبلغ ۴۸۹۰ دلار استرالیا به اداره مهاجرت استرالیا پرداخت نماید.

 

نمره زبان کافی ویزای گلوبال تلنت استرالیا چند است؟

برای این ویزا فقط کافی است متقاضی دارای سطح زبان معادل ۴.۵ آیلتس یا همان Functional باشد و در یک سال اخیر در آزمون زبان شرکت کرده باشد.

 

آیا اعضای خانواده هم به مدرک زبان احتیاج دارند؟

بله، همسر متقاضی و فرزندان بالای ۱۸ سال ملزم به ارائه نمره معادل آیلتس ۴.۵ هستند. در غیر اینصورت میبایست مبلغ ۴۸۹۰ دلار استرالیا به اداره مهاجرت استرالیا پرداخت نمایند.

 

آیا نامینیتور می تواند در یک جایگاه علمی در خارج از استرالیا مشغول به فعالیت باشد؟

بله، برخی از موکلین ما در این ویزا، از معرف هایی استفاده کردند که از جایگاه بالای علمی و آکادمیک برخوردار بودند ولی در خارج از استرالیا و حتی ایران زندگی می کردند. توجه داشته باشید، الزامی ندارد که معرف شما حتما در استرالیا حضور فیزیکی داشته باشد. معرف می تواند طی شرایط خاص در کشور دیگری شاغل باشد، اما میباست داری اقامت دائم استرالیا و یا شهروند استرالیا باشد.

 

 چه سوابق شغلی می تواند در موفقیت متقاضی در کسب ویزای تلنت استرالیا کمک کننده و تاثیرگذار باشد؟

برخورداری از سابقه کار قوی کمپانی های بین المللی و ارائه سوابق شغلی متقاضی به عنوان مدیر ارشد، تکنیسین ارشد و یا سابقه کار بعنوان مدرس دانشگاه و هم چنین تعداد مقالات منتشر شده در ژورنال های بین المللی و تعداد استناد به مقالات متقاضی و همچنین شرکت در سمینارها و کنگره های مرتبط با رشته متقاضی و سوابق پژوهشی قوی میتواند در پرونده شما تاثیرگذار باشند.

 

چند مقاله ISI برای دریافت ویزای تلنت کافی می باشد؟

موکلینی داشته ایم که حتی با یک مقاله ویزای گلوبال تلنت دریافت کرده اند، اما این مشروط به عوامل دیگری همچون میزان اثر گذاری مقاله و همچنین سوابق کاری و دستاورد های تخصصی متقاضی است. بدیهی است صرف داشتن یک یا حتی ده ها مقاله علمی لزوما تضمین کننده اثبات جایگاه برجسته شخص در حوزه تخصصی اش نمی باشد.

 

آیا نامینیتور و متقاضی باید مقاله و یا پروژه مشترک داشته باشند؟

خیر، هیچ الزامی برای وجود مقاله و پروژه مشترک بین شخصی که برای ویزای استعداد درخشان اقدام می کند و معرف نیست. تنها الزام قانونی این است که معرف می بایست فرد یا ارگان برجسته و در همان حوزه تخصصی متقاضی باشد.

 

آیا امکان تغییر نامینیتور در ویزای گلوبال تلنت استرالیا وجود دارد؟

تا زمان ثبت ویزا این امکان وجود دارد ولی پس از آن، امکان تغییر در معرف نخواهد بود .

 

اگر کد مخصوص گلوبال تلنت را دریافت کنم، آیا این بدین معناست که با درخواست ویزای من موافقت خواهد شد؟

خیر. شما همچنان نیازمند طی کردن بقیه روند اقدام ویزا هستید از جمله اخذ گواهی سلامت و گواهی عدم سوء پیشینه و تصمیم گیری نهایی درمورد ویزا پس از این اعلام خواهد شد.

 

آیا در صورت عدم دریافت کد بعد از ثبت EOI امکان اقدام مجدد وجود دارد؟

بله، برای اقدام مجدد محدودیتی وجود ندارد و شما میتوانید دوباره اقدام کنید اما مشروط بر اینکه تغییرات عمده ای در رزومه شما صورت بگیرد. تغییراتی از جمله افزایش در ارجاع به مقالات، تعداد مقالات، تعداد دستاورد های علمی و کاری و حتی تغییر در سکتور.

 

آیا ثبت اختراع در ایران میتواند در ویزای گلوبال تلنت تاثیرگذار باشد؟

بله. باتوجه به اینکه ایران عضو معاهده PCT میباشد، اختراع های ثبت شده در ایران هم نیز دارای ارزش بین المللی بوده و تاثیر بسیار مثبتی در پرونده خواهد داشت.

 

آیا فردی که قبلا نامینیتور شده است، می تواند نامینیتور شخص دیگری باشد؟

بله، برای نامینیتور شدن هیچ محدودیتی وجود ندارد.

امتیاز دهید