هزینههای برق استرالیا در حال افزایش است و قیمتها دو برابر نرخی است که توسط دولت موریسون در بودجه ماه گذشته تبلیغ شده بود.دادههای آتی ای اس ایکس [ASX future data] نشان میدهد که قیمتهای آوریل: 175 دلار در هر مگاوات ساعت در کوئینزلند که بیشترین قیمت در میان ایالتهای بزرگ ساحل شرقی است، نیو ساوت ولز با قیمت 173 دلار در مگاوات ساعت، استرالیای جنوبی با قیمت 150 دلار و ویکتوریا کمی بالاتر از 100 دلار هستند. این قیمتها با ادعای دولت موریسون که اخیراً در بودجه فدرال ماه گذشته قیمت برق را کاهش داده بود، در تضاد است. گرام بتون، مدیر اجرایی شرکت مشاوره انرژی کویست دلیل افزایش قیمت برق را تا حدی ناشی از کاهش تولید نیروگاههای زغال سنگ میداند. او میگوید برای پر کردن این شکاف، ژنراتورها از گاز بیشتری استفاده میکردند، اما پس از تهاجم روسیه به اوکراین که بازارهای جهانی انرژی را مختل کرد، هزینه آن به شدت افزایش یافت.

