وکیل مهاجرت استرالیا، مهاجرت به استرالیا – موسسه دکتر دانی و وکلا

عصبانیت استرالیایی ها

بین مارس 2020 و می 2021، نخست وزیر سابق استرالیا، موریسون مخفیانه و بدون اطلاع عموم و در برخی موارد بدون اطلاع به وزیر موجود، خود را به سمت وزیر بهداشت، دارایی، صنعت، علم، انرژی و منابع، امور داخلی و اوراق بهادار خزانه منصوب کرد. هیچ اطلاعیه یا سابقه رسمی از سوگند موریسون برای هیچ یک از این پنج وزارت وجود نداشت. این انتصاب به او قدرت تصمیم گیری برای آن حوزه های حیاتی می داد و تعداد کمی از کابینه او می دانستند که او این اختیارات را دارد.

نخست‌وزیر استرالیا، آنتونی آلبانیز می‌گوید که سمت های مخفی موریسون دموکراسی را تضعیف کرد. او گفت که منتظر مشاوره حقوقی در مورد هرگونه عواقب احتمالی انتصابات محرمانه است و آماده دریافت اصلاحات و پیشنهادات است تا این وضعیت دوباره تکرار نشود.

موریسون اکنون به دلیل این افشاگری‌ها، از جمله از یکی از وزرای سابقش، با درخواست استعفا از پارلمان مواجه است. کارن اندروز، وزیر سابق امور داخلی، که یکی از وزارتخانه‌هایی است که موریسون خود را به آن منصوب کرد، گفت: «این کاملا غیرقابل قبول است، برای نخست‌وزیری که به این شیوه رفتار کند، همه چیزهایی را که یک دولت فدرال بر اساس قانون اساسی باید از آن حمایت کند، تضعیف می‌کند.»

موریسون در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه از همکاران وزیر سابق خود «به خاطر هرگونه تخلف» عذرخواهی کرد و این ترتیبات را به‌عنوان محافظت از «شکستن شیشه در مواقع اضطراری» در طول همه‌گیری ویروس کرونا توصیف کرد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید