آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا روز شنبه گفت، در حالی که موج جدیدی از عفونت های ناشی از امیکرون کشور را فرا گرفته است، استرالیا پرداخت های حمایتی را برای کارگران عادی که مجبور به قرنطینه به دلیل کووید هستند را بازمی گرداند.
استرالیا در حال مبارزه با شیوع گسترده زیرسویه های بسیار قابل انتقال جدید امیکرون BA,4, BA.5 است، و مقامات هشدار دادهاند که این امر میتواند منجر به بستری شدن افراد بیشتری در بیمارستانها شود و سیستم بهداشتی را تحت فشار قرار دهد. با شیوع مجدد امیکرون، میزان بستری شدن مبتلایان کووید در استرالیا در چندین ایالت به رکورد بی سابقه ای رسیده است.استرالیای غربی بیشترین تعداد بستری شدن مبتلایان کووید در بیمارستان را تا به امروز ثبت کرد و انتظار می رود کوئینزلند نیز در روزهای آینده از اوج خود در ژانویه عبور کند.
آلبانیز پس از یک نشست فوری با رهبران ایالت به خبرنگاران گفت: “میخواهم مطمئن شوم که مردم تنها نمی مانند و از افراد آسیبپذیر مراقبت می شود. قرنطینه، بستری شدن واز دست دادن درآمد موقعیتی بسیار دشوار را برای مبتلایان رقم می زند.”
آلبانیز گفت که پرداخت های حمایتی از مبتلایان کووید در قرنطینه و بستری که در 30 ژوئن به پایان رسید و به کارگران حق دریافت 750 دلار استرالیا برای هر دوره قرنطینه هفت روزه را می داد، بازگردانده شده و تا 30 سپتامبر تمدید خواهد شد.

