وکیل مهاجرت استرالیا، مهاجرت به استرالیا – موسسه دکتر دانی و وکلا

آنچه در این مطلب می‌خوانید

ویزای مهارت استرالیا سابکلاس 189

ویزای تخصص و مهارت استرالیا سابکلاس 189 یکی از ویزاهای مستقل مهاجرت به استرالیا محسوب می‌شود که برای اخذ آن نیازی به حمایت کارفرما یا وابستگان فامیلی و ایالتی ندارید. به همین منظور متقاضیان ویزای 189 استرالیا باید به صورت مستقل امتیاز لازم را کسب کنند.

کار بدون قید و شرط در استرالیا، تحصیل رایگان خودتان و فرزندان و همچنین استفاده از خدمات درمانی رایگان، در کنار رفت آمد پنج ساله نامحدود به استرالیا، بخشی از مزایایی است که این ویزا به شما می‌دهد.
اما کسب امتیاز ویزای 189 استرالیا به چه صورت است؟ شرایط لازم برای این ویزا چیست؟ هزینه‌های دریافت اقامت دائم استرالیا از طریق این ویزا چقدر است؟ در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به این سؤالات پاسخ دهیم.

امتیاز مورد نیاز برای ویزای 189 استرالیا

متقاضیان ویزای کار استرالیا کلاس 189، بعد از ورود به استرالیا اقامت دائم استرالیا را دریافت می‌کنند. ویزای ۱۸۹ استرالیا یک ویزای مستقل است؛ به این معنی که متقاضی بدون نیاز به اسپانسر فامیلی یا ایالتی و تنها بر پایه‌ی مهارت‌های فردی خودش می‌تواند حداقل امتیاز لازم را کسب کند.

حداقل امتیاز لازم برای ویزای ۱۸۹ استرالیا 65 امتیاز است. توجه داشته باشید که این مسیر بخش اصلی ویزای کار استرالیا است و جهت کسب امتیاز باید شرایطی را فراهم کنید که در ادامه توضیح می‌دهیم.

شرایط ویزای سابکلاس 189 استرالیا

سن متقاضی برای درخواست ویزا باید کمتر از 45 سال باشد.

کسب حداقل امتیاز 65 در سیستم امتیازبندی ویزاهای مهارتی استرالیا

باید تست مدیکال استرالیا را گذرانده باشد.

شغل باید با تحصیلات مرتبط باشد.

شغل انتخابی باید در لیست MLTSSL یا مشاغل مورد نیاز استرالیا در سالی که برای ویزا اقدام می‌کنید؛ موجود باشد.

سوابق شغل و حرفه انتخابی باید توسط سازمان ارزیابی کننده مورد نظر ارزیابی شود و نتیجه مثبتی دریافت کنید تا نشان دهد شما برای آن حرفه توانایی‌های لازم را دارید.

باید حداقل سطح زبان انگلیسی را دارا باشید که در این نوع از ویزاهای مهارتی استرالیا آیلتس 6 یا معادل آن حداقل نمره لازم است.

مزایای ویزای مهارت سابکلاس 189

ویزای کار استرالیا کلاس 189 دارای مزایای فراوانی است که ما در این بخش به بررسی اصلی‌ترین آن می‌پردازیم:

ویزای ۱۸۹ استرالیا ویزای اقامت دائم است اما به مدت ۵ سال اجازه پرواز دارید، می‌توانید در طول این 5 سال شرایط شهروندی یا سیتیزن شیپ استرالیا را به دست آورید.

اگر نتوانید سیتیزن شیپ استرالیا را دریافت نمایید، یعنی کمتر از ۳ سال در طول مدت ویزا در استرالیا ماندید، باید برای ۵ سال دیگر اجازه پرواز به استرالیا را بگیرید. شرایط دریافت ویزای بازگشت به استرالیا بستگی به مدت اقامت شما در طول این ۵ سال در استرالیا دارد.

هزینه های ویزای سابکلاس 189 استرالیا

در این بخش به هزینه‌های دولتی ویزای 189 استرالیا می‌پردازیم.

مدت زمان اخذ ویزای 189 استرالیا

دریافت ویزای 189 استرالیا چه مدت زمانی طول می‌کشد؟

موارد زیادی در مدت زمان اخذ ویزای 189 استرالیا دخیل است؛ اما به صورت کلی فاکتورهای زیر در تعیین زمان اخذ ویزا تأثیر دارند:

اداره مهاجرت استرالیا، قبل از شیوع کرونا اعلام کرد برای پردازش ۷۵ درصد درخواست‌ها ۸ ماه زمان و برای پردازش ۹۰ درصد درخواست‌ها ۱۰ ماه زمان لازم است.
اما با شیوع کرونا، کاهش ظرفیت ویزاها و تغییرات دیگر، این مدت زمانی افزایش یافته است و در حال حاضر باید بیشتر از این مقدار زمانی منتظر بمانید.
اما سه گزینه بالا در مدت زمان اخذ ویزای شما تأثیر زیادی دارند، پس بهتر است قبل از ارائه مدارک با یک وکیل مهاجرتی رسمی مشورت کنید تا تمام مدارک مورد نیاز را به صورت کامل و درست ارائه کنید. به این صورت می‌توان از صرف زمان زیادی برای انتظار جلوگیری کرد.

مدرک زبان مورد نیاز برای اخذ ویزای 189 استرالیا

مدرک زبان، بستگی به رشته شغلی شما دارد، برای مثال سازمان مهندسی استرالیا برای معادل سازی مدارک به مدرک زبان نیز نیاز دارد، اما در مقابل برخی رشته‌ها برای صدور ویزا نیاز به مدرک زبان نیست.

ثبت EOI جهت دریافت ویزای مهارتی استرالیا، شما باید نمره زبان معادل حداقل امتیاز 6 آیلتس ارائه دهید؛ اما با توجه به شرایط رقابتی حال حاضر برای دریافت ویزای ۱۸۹، به نمره زبان بیشتری نیاز خواهید داشت. پس می‌توان گفت نمره زبان انگلیسی لازم برای مهاجرت به استرالیا معادل آیلتس 7 یا 8 است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای 189 استرالیا

اگر می‌خواهید از طریق ویزای مهارتی 189 استرالیا به این کشور مهاجرت کنید، در این مسیر به مدارک زیر نیاز پیدا خواهید کرد:

تهیه سابقه کار بسیار مهم است و ممکن است به دلیل ناآگاهی از قوانین جدید با کوچک‌ترین اشتباه پرونده را در معرض ریجکت شدن قرار دهید، پس بهتر است در این مسیر، از اطلاعات کاملاً به روز استفاده کنید یا با وکلای رسمی مهاجرت به استرالیا مشورت نمایید.

خلاصه مطلب ویزای 189 استرالیا

دریافت ویزای 189 استرالیا، برای نیروهای متخصص مزایایی دارد که مهم‌ترین آن‌ها اقامت دائم استرالیا و همراهی خانواده و فرزندان است. این ویزا به شما و خانواده‌تان امکان تحصیل رایگان در استرالیا و استفاده از خدمات شهروندی این کشور را می‌دهد.

بعد از دریافت ویزای 189 باید بتوانید بعد از 3 سال ستیزین شیپ استرالیا را دریافت کنید تا بتوانید به استرالیا رفت آمد داشته باشید، در غیر این صورت باید مدت زمان رفت آمد را برای 5 سال دیگر تمدید کنید.

4.8/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید