وکیل مهاجرت استرالیا، مهاجرت به استرالیا – موسسه دکتر دانی و وکلا

آنچه در این مطلب می‌خوانید

ویزای اسکیل ورکر استرالیا 491

ویزای اسکیل ورکر استرالیا 491 یکی از سابکلاس‌های ویزای کاری یا همان اسکیل ورکر (ویزای مهارتی) استرالیا است که بین ایرانیان بسیار محبوب است. این ویزا، یکی از ویزاهای اقامت 5 ساله است که با رعایت کردن شرایط، می‌توان آن را به ویزای اقامت دائم 191 استرالیا تبدیل کرد.

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا شرایط و مزایای دریافت این ویزا را برای شما شرح دهیم و به بررسی تفاوت آن با ویزای 489 استرالیا بپردازیم. همچنین می‌تواند برای پرسیدن سؤالات مهاجرتی خودتان در خصوص مهاجرت قانونی و مطمئن به استرالیا با ما تماس بگیرید.

قوانین ویزای مهارت استرالیا سابکلاس 491

ویزای 491 استرالیا، جدیدترین ویزای مهارتی استرالیا است که جایگزین ویزای 489 استرالیا شده است. با گرفتن ویزای اسکیل ورکر استرالیا یا همان ویزای 491 استرالیا قادر خواهید بود که به همراه خانواده‌تان، در مناطق کم جمعیت استرالیا، به زندگی و کار و تحصیل بپردازید.

(مناطق رجینال شامل تمام مناطق استرالیا به جز سه شهر بریزبین، سیدنی و ملبورن می‌شود.)
در ویزای 491 ایالت اسپانسر یکی از ایالت‌های استرالیا است که 15 امتیاز را به متقاضی می‌دهد و با 50 امتیاز خود متقاضی، به مجموع 65 امتیاز خواهد رسید.
متقاضیانی که ویزای 491 استرالیا می‌گیرند، تعهد می‌دهد طبق قانون ایالت اسپانسر، برای مدت سه سال، در ایالت اسپانسر کننده، کار و زندگی کنند. بعد از دریافت اقامت دائم و گذراندن 4 سال، امکان گرفتن پاسپورت استرالیایی فراهم خواهد شد.
فرد مهاجر که ویزای استرالیا دارد و در استرالیا زندگی می‌کند، اگر فرزندی به دنیا آورد، می‌تواند برایشان پاسپورت استرالیایی بگیرد.

شرایط دریافت ویزای مهارت استرالیا سابکلاس 491

  • داشتن اسپانسر ایالتی مناطق رجینال یا اسپانسر اقوام و آشنایان
  • داشتن سن زیر 45 سال
  • داشتن حداقل آیلتس 6 یا معادل آن در دیگر آزمون‌ها (PTE, TOEFL, CAE)
  • داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با شغل انتخابی از لیست مشاغل
  • داشتن حداقل 50 امتیاز خالص
  • انجام تست مدیکال

مزایای ویزای مهارت استرالیا سابکلاس 491

همان‌طور که قبلاً گفته شد، در میان ویزاهای مهارت، ویزای 491 استرالیا، یکی از ویزاهای موقت استرالیا است که برای مدت 5 سال داده می‌شود.

بعد از گرفتن ویزای 491 استرالیا، این امکان برای متقاضی وجود دارد که بتواند علاوه بر زندگی و کار، برای تحصیل نیز اقدام کند و امکان استفاده از بیمه خدمات درمانی رایگان یا مدیکیر نیز برای فرد وجود دارد.
علاوه بر متقاضی، همسر و فرزندان وابسته به متقاضی نیز می‌توانند در دانشگاه‌های استرالیا و مدارس عمومی و خصوصی به ادامه تحصیل بپردازند.
در ویزای 491 استرالیا فرد هیچ محدودیتی برای نوع شغلش ندارد و امکان انجام کار تمام وقت مرتبط و غیر مرتبط با تحصیلات متقاضی نیز وجود دارد. فرد می‌تواند به دفعات از استرالیا به کشورهای دیگر سفر کرده و مجدداً به استرالیا برگردد. همچنین می‌توانید وام مسکن و تحصیل را هم دریافت کند.
بعد از گذشت 4 سال از زمان اقامت دائم، فرد می‌تواند با شرایطی برای گرفتن پاسپورت استرالیایی نیز اقدام کند.

تفاوت ویزای 491 و ویزای 489 استرالیا

ویزای 491  از تاریخ 16 نوامبر سال 2019، جایگزین ویزای 489 استرالیا شده است. ویزای 489 استرالیا، یک ویزای موقت 4 ساله بود. اما ویزای 491 استرالیا، 5 ساله است. در ویزای 489، اسپانسر 10 امتیاز به متقاضی کمک می‌کرد ولی در ویزای 491، اسپانسر 15 امتیاز می‌دهد.
در ویزای 489 متقاضی باید دو سال در مناطق رجیونال زندگی می‌کرد و یک سال از دو سال را کار کند ولی در ویزای 491، متقاضی باید سه سال از پنج سال را در مناطق رجیونال کار کند.

در ویزای 491، برخلاف ویزای 489 فرد آزادی جابجایی بین ایالت‌ها را دارد و به راحتی می‌تواند بین ایالت‌ها جابجا شود.

متقاضیان بعد از دریافت ویزای 491 استرالیا با داشتن شرایطی می‌توانند برای تبدیل این ویزا به ویزای 191 استرالیا اقدام کنند. این متقاضیان باید حداقل 3 سال از 5 سال، شرایط این ویزا را رعایت کرده باشند.

به عبارت دیگر باید سه سال از پنج سال را در استرالیا مشغول به کار باشند و در این سه سال نیز باید حداقل حقوق 53900 دلار را برای هر سال ارائه دهند.

هزینه ویزای سابکلاس 491 استرالیا

نکته: هزینه همراهان بالای 18 سال که سطح زبان ایشان کمتر از آیلتس 4.5 است، 4890 دلار استرالیا است.

مناطق رجینال استرالیا

 مهاجرت به مناطق کم جمعیت استرالیا که مناطق رجینال نامیده می‌شوند، فرصتی طلایی برای متقاضیان مهاجرت به این کشور است.

استرالیا از نوامبر 2019 تغییراتی را با هدف رشد اقتصادی در مناطق کم جمعیت اعمال کرده است تا این مناطق هم‌سو با دیگر مناطق به شکوفایی برسند. افرادی که قصد دارند ویزای مناطق رجینال را دریافت کنند با طیف وسیعی از مشاغل روبرو هستند و می‌توانند بر طبق مهارتشان عنوان شغلی مناسب خود را انتخاب کنند.

مناطق رجینال استرالیا کدام اند ؟

 تمامی شهرهای استرالیا به جز ملبورن، سیدنی و بریزبن جزو مناطق رجینال (Designated regional areas) هستند. این دسته‌بندی خود شامل دو گروه اصلی می‌شود:

مناطق رجینال ایالت نیوساوث ولز

شهرهای بزرگی از جمله نیوکاسل، ولونگونگ، ساوتلندر و بلک تاون در ایالت نیوساوث‌ولز قرار دارند. تمامی این شهرها به جز سیدنی، همگی در دسته مناطق رجینال قرار دارند. با مهاجرت به این مناطق شما از موقعیت‌های متنوع کاری و تحصیلی بهره‌مند خواهید شد. ایالت نیوساوث‌ ولز یکی از محبوبترین مناطق برای مهاجرت بوده و خدمات رفاهی مختلفی را برای ساکنان خود فراهم می‌کند.

مناطق رجینال ویکتوریا

این ایالت در جنوب شرقی استرالیا قرار دارد و شهرهایی نظیر بالارت، بندیگو، لاتروب و بنالا در آن قرار دارد. این ایالت هر ساله مهاجران زیادی را جذب نموده و فرصت‌های تجاری و کاری فراوانی را برای ساکنان خود فراهم می‌کند. یکی دیگر از مزایای این ایالت، داشتن دانشگاه‌هایی با رتبه‌بندی برتر جهانی است که تحصیل با کیفیت در این ایالت برای افراد فراهم  می‌کند.

مناطق رجینال کوئینزلند

ایالت کوئینزلند در شمال شرقی کشور استرالیا قرار دارد و شهرهای بریزبین، گلد کست، تانزویل، مکای، راک همپتن، سان شاین کست، کَنز، روما و توومبا در آن قرار دارند. در میان این شهر ها فقط بریزبین است که جزو مناطق رجینال به حساب نمی‌آید و در صورتی که شما برای هر یک از شهرهای دیگر درخواست ویزا دهید درصد قبول شدن درخواست شما بسیار بالا خواهد بود. با اقامت در این ایالت شما میتوانید زندگی ایده‌آلی را برای خود و خانوادتان فراهم نموده و در یک موقعیت شغلی بسیار مناسب مشغول به کار شوید.

  • ویزای 491 استرالیا (Skilled Work Regional (Provisional) visa)

 به واسطه ورود با ویزای 491 استرالیا افراد می‌بایست تا زمان دائمی شدن ویزای خود در مناطق رجینال به زندگی و اشتغال بپردازند. این نوع ویزا در بین متقاضیان مهاجرت به استرالیا از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.

مزایای زندگی در مناطق رجینال استرالیا

با توجه به اینکه جمعیت مناطق رجینال استرالیا کمتر است؛ تفاوت هایی نیز با بقیه مناطق دارد. یکی از آنها ساده‌تر بودن زندگی و کمتر بودن هزینه ها است. داشتن موقعیت های شغلی فراوان در این مناطق موجب می‌شود تا بتوانید به راحتی در کسب و کار مورد نظر خود مشغول به کار شوید و با درآمدی مناسب زندگی خود را سپری کنید.

دوری از شلوغی و دغدغه های زندگی در شهرهای بزرگ مزایایی هستند که در مناطق رجینال فراهم شده است و همچنین وجود مدارس و دانشگاه های معتبر در این مناطق  موجب شده است تا مهاجران و افرادی که در این مناطق زندگی می‌کننداز نظر تحصیل خود و فرزندان نگرانی‌ای نداشته باشند.

شاید فرصت های شغلی در شهرهایی مانند بریزبین و سیدنی که مناطق رجینال استرالیا به حساب نمی‌آیند نیز بسیار فراوان باشد اما از طرفی هزینه های زندگی در این شهرها نسبت به مناطق رجینال بسیار بالاتر است. البته این به هیچ وجه به این معنی نیست که نرخ بیکاری در مناطق رجینال استرالیا زیاد باشد و چرا که که نرخ بیکاری در مناطق رجینال به طور میانگین تنها 4 درصد است.

همانگونه که اشاره شد زندگی در مناطق رجینال استرالیا مزایای بسیار زیادی دارد اما در حالت کلی موارد زیر از اصلی ترین مزایای زندگی در مناطق رجینال استرالیا هستند :

  • سبک زندگی آرامتر
  • روابط اجتماعی قوی‌تر و نزدیک‌تر
  • جو مشارکتی قوی
  • نبود نیروی ماهر و نیاز به کارگران خارجی
  • کم‌ بودن جمعیت و دسترسی راحت‌تر به محل کار، مدرسه و …
  • قیمت پایین املاک و مستغلات

آیا میتونم با اقامت در مناطق رجینال اقامت دائم بگیرم ؟

در جواب این سوال باید گفت که بله شما به سادگی میتوانید اقامت دائم استرالیا را با اقامت در مناطق رجینال کسب کنید. در صورتی که با ویزای موقت رجینال وارد استرالیا شوید؛ قادر خواهید بود تنها با اقامت در مناطق رجینال پس از سپری شدن مدت زمان مشخصی (حداقل 3 سال) اقامت دائم این کشور را کسب کنید.

با کسب اقامت دائم، دیگرمحدودیت های مکانی و محل زندگی نیز بر روی شما اعمال نخواهند شد.

تفاوت مناطق کم جمعیت استرالیا با مناطق رجینال

مناطق کم جمعیت استرالیا همان مناطق رجینال هستند و تفاوت خاصی بین آنها وجود ندارد. ورود به مناطق کم جمعیت به معنای ورود به یک شهر ساده و دورافتاده نیست و به عنوان مثال پایتخت استرالیا یعنی شهر آدلاید نیز جزو همین مناطق رجینال به حساب می‌آید. شهرهای جذاب و توریستی مانند گلدکست نیز با 700000 جمعیت جزو همین مناطق است که تفاوت چندانی با شهر سیدنی ندارد.

دریافت ویزای مناطق رجینال استرالیا

یکی از پرطرفدارترین روش‌های اخذ ویزای مناطق رجینال، ویزای کاری 491 استرالیا است. این نوع ویزا بر اساس سیستم امتیازبندی عمل می‌کند و در این سیستم فرد می‌بایست حداقل 65 امتیاز کسب نماید اما برای اخذ این ویزا تنها با داشتن50 امتیاز واحد الشرایط خواهید بود چرا که  مناطق رجینال 15 امتیاز ایالتی بیشتر برای متقاضیان به همراه دارد.

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید