وکیل مهاجرت استرالیا، مهاجرت به استرالیا – موسسه دکتر دانی و وکلا

 

ویزای تحصیلی استرالیا

پرسش و پاسخ های مرتبط با ویزای تحصیلی استرالیا

  • چه مدت می توان با ویزای تحصیلی استرالیا در این کشور ماند؟مدت زمان ویزای تحصیلی استرالیا بستگی به مقطع تحصیلی در دانشگاه خواهد داشت.
  • آیا بعد از گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا فرد میتواند از استرالیا خارج شود؟بله. بعد از گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا فرد میتواند جهت سفر از استرالیا خارج و مجددا وارد شود.
  • در صورتیکه متقاضی برای ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کند، میتواند خانواده خود را همراه خود ببرد؟بله. متقاضی میتواند همسر و فرزندان وابسته به خود را نیز به همراه خود به استرالیا ببرد.
  • گواهی سلامت و گواهی عدم سوء پیشینه را فقط متقاضی باید ارائه دهد؟خیر. علاوه بر متقاضی، اعضای خانواده فرد نیز باید گواهی سلامت و عدم سوء پیشینه را ارائه دهند.
  • چقدر زمان میبرد تا ویزای تحصیلی استرالیا صادر شود؟مدت زمان دقیقی را نمیتوان تعیین کرد ولی حدودا 4 ماه زمان خواهد برد.
  • اگر سن متقاضی بیشتر از 45 سال باشد، امکان گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا نیست؟برای گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا، هیچ محدودیت سنی وجود ندارد.
  • بعضی از دفاتر مهاجرتی، بدون داشتن وکیل اقدام به تنظیم قرارداد با موکل میکنند. آیا داشتن وکیل الزامی است؟مستحضر باشید که وکلایی که نام آنها در اداره مهاجرت استرالیا به صورت رسمی ثبت شده است، تخصص و اطلاعات کافی را در زمینه مهاجرت دارند. ولی اگر قرار باشد که موکل، وکیل متخصصی که عضو MARA میباشد را نداشته باشد، نیازی به این موسسات نخواهد بود.
  • چرا برای مهاجرت به استرالیا از موسسه دکتر دانی وکیل بگیریم؟موسسه دکتر دانی و وکلا زیر نظر دکتر مجتبی دانی، اولین و تنها وکیل مهاجرت دارای دکترای تخصصی حقوق بین‌الملل از استرالیا، با بیش از ۱۲ سال سابقه مشاوره حقوقی شرکت‌های دولتی و خصوصی و همچنین تحقیق و تدریس در دانشگاه در رشته حقوق بین‌الملل در ایران و استرالیا می‌باشد. وی همچنین عضو موسس موسسه حقوق بین‌الملل نوبیان در تهران می باشد. دکتر دانی وکیل ثبت شده در MARA با شماره ثبت ۱۸۰۰۲۶۰ و MIA با شماره ثبت ۱۸۴۳۷ است. موسسه دکتر دانی و وکلا متشکل از متخصصین مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و تجارت می باشد. در این موسسه انجام کلیه امور حقوقی و مهاجرتی از ابتدای عقد قرارداد تا سرانجام پرونده با نظارت دقیق و مستقیم دکتر دانی انجام می‌گیرد.

 

در این مقاله قصد داریم تا شما را با ویزای تحصیلی استرالیا آشنا کنیم.

مستحضر باشید که پروسه گرفتن پذیرش و گرفتن ویزا دو موضوع کاملا متفاوت است و هیچگونه ارتباطی با یکدیگر ندارند. لذا در موسسه دکتر دانی، هرکدام از این پروسه ها به صورت تخصصی انجام میشود. گرفتن پذیرش تحصیلی استرالیا توسط مشاوران رسمی تحصیلی در استرالیا (QEAC) و نماینده رسمی دانشگاههای استرالیا انجام میشود و مرحله مربوط به گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا که بسیار مرحله مهمی است، می بایست توسط وکیل رسمی مارا انجام شود.

ویزای تحصیلی استرالیا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال تحصیل در کشور استرالیا هستید، باید قبل از انجام هرکاری به دنبال گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاهای استرالیا باشید تا بتوانید برای گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنید.

استرالیا یکی از مقاصد تحصیلی در میان دانشجویان بین المللی مشغول به تحصیل میباشد. این کشور زیبا و قدرتمند در زمینه های فرهنگی و اجتماعی و …. علاوه بر جاذبه های طبیعی خود، ویژگی های دیگری نیز دارد که برایتان توضیح میدهیم.

  1. یکی از بهترین سیستمهای آموزشی جهان را دارد.
  2. استاندارد زندگی و تحصیل در استرالیا بسیار بالاست.
  3. امکان همراهی خانواده با دانشجو در حال تحصیل در استرالیا.
  4. زبان این کشور انگلیسی است و لهجه مردم بسیار روان میباشد.
  5. شهرهای استرالیا برای دانشجویان بین المللی امن و ایده آل هستند.
  6. گرفتن ویزای تحصیلی بدون محدودیت سنی برای تحصیل در استرالیا.
  7. فرصت های شغلی زیادی پس از پایان تحصیل در استرالیا در انتظار دانشجویان است.

استرالیا سرزمین فرصت هاست و بهترین مکان برای افرادی است که مهارت و تخصص و دانش کافی در زمینه علمی و سابقه کار مرتبط با آن دارند.

افراد ماهر و متخصص هر ساله از سراسر جهان برای اشتغال به کشور استرالیا مهاجرت میکنند اما مستحضر باشید که در این بین، هر فردی که بتواند بیشترین امتیاز را کسب کند، شانس بیشتری برای مهاجرت به استرالیا دارد و در اولویت قرار خواهد گرفت.

چرا به استرالیا مهاجرت کنیم؟

پذیرش نیروی متخصص کافی با داشتن سوابق کاری مرتبط در تمام زمینه ها و برای تمامی سلیقه ها و داشتن اقتصاد قوی و پویا و با ثبات استرالیا، این کشور را به عضو ثابت لیست اولین مقاصد مهاجران، تبدیل کرده است.

استرالیا یکی از بزرگترین کشورهای ثروتمند جهان است که به شش ایالت و قلمروهای متعددی تقسیم می شود.

شهرهای اصلی استرالیا، سیدنی،  ملبورن و بریزبین میباشند. اقتصاد این کشور در طی ده سال گذشته، روند رو به رشدی را به خود دیده است. به همین دلیل، باعث میشود که هزاران نیروی متخصص و ماهر که به دنبال بهره مندی از امتیازات استرالیا میباشند، به این کشور جذب شوند.

استرالیا دارای منابع طبیعی بیشماری همانند طلا، سنگ آهن، گندم، پشم می باشد که از محصولات اصلی صادراتی استرالیا به حساب می آیند.

دانشگاه های استرالیا 3 دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه میدهند. در این دوره دانشجویان میتوانند همراه با تحصیل مشغول به کار پاره وقت هم باشند. (حداکثر 20 ساعت در هفته) تا بخشی از مخارج تحصیل و زندگی خود را تامین کنند. این محدودیت برای دانشجو های کارشناسی ارشد از طریق ریسرچ و یا دانشجویان مقطع دکتری وجود ندارد.

اغلب دانشگاه های استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری بورسیه تحصیلی بهتری نسبت به دوره کارشناسی به دانشجویان خود ارائه میدهند. یعنی افرادی که مدرک تحصیلی آنها کارشناسی است، میتوانند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری بورسیه شوند.

شرایط ویزای تحصیلی استرالیا

شرط مدت: فاصله تاریخ فارغ التحصیلی متقاضی تا شروع مقطع تحصیلی جدید نباید بیش از ده سال باشد.

شرط سلامت: داشتن گواهی سلامت جسمی و داشتن گواهی عدم سوء پیشینه.

شرط پذیرش: از طرف یک موسسه آموزشی در استرالیا پذیرش تحصیلی گرفته باشید.

شرط تمکن مالی: شما باید برای تحصیل و زندگی در استرالیا از تمکن مالی بالایی برخوردار باشید.

شرط بیمه درمانی: شما باید در زمان اقامت در استرالیا، بیمه درمانی مناسب را داشته باشید.

شرط شخصیت: متقاضی باید به سوالات شخصیتی که از ایشان میشود جواب دهد.

شرط زبان متقاضی: داشتن حداقل نمره 5.5 در تمامی مهارتهای زبان (گوش دادن، نوشتن، خواندن، صحبت کردن) در آزمون آیلتس و در صورتیکه نمره 5 باشد، باید برای ده هفته در دوره های زبان شرکت کرد و اگر نمره 4.5 باشد، به مدت بیست هفته باید در دوره ها شرکت کرد.

مزایای ویزای ۵۰۰ استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا، به متقاضی این امکان را میدهد که در یک دوره تمام وقت ثبت شده در CRICOS در استرالیا تحصیل کند.

همچنین، اعضای خانواده واجد شرایط متقاضی نیز میتوانند در استرالیا همراه شخص متقاضی باشند.

هزینه دولتی ویزای تحصیلی استرالیا

هزینه های دولتی ویزای تحصیلی استرالیا، ثابت است. به عبارت دیگر، هزینه ای که متقاضی ویزای تحصیلی باید پرداخت کند 575 دلار استرالیا میباشد. هزینه همراهان بالای 18 سال 430 دلار استرالیا و هزینه همراهان کمتر از 18 سال نیز 140 دلار استرالیا است.

مدت زمان دریافت ویزای تحصیلی استرالیا

به طور کلی، برای گرفتن انواع ویزاها، از جمله ویزای تحصیلی استرالیا، نمیتوان مدت زمان دقیقی را بعد از تنظیم قرارداد تا صدور ویزا، تعیین کرد و این مواعد با توجه به هر پرونده ای متفاوت است ولی اگر بخواهیم مدت زمان تقریبی را برایتان بگوئیم، باید عرض شود که حدودا 4 ماه زمان خواهد برد. ولی این موعد به صورت حدودی بوده و هیچ فردی نمیتواند مدت زمان دقیقی را بیان کند.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی استرالیا

در صورتیکه قصد تحصیل در کشور استرالیا دارید، قبل از هر کاری لازم است به دنبال گرفتن پذیرش یکی از دانشگاه های استرالیا باشید تا بتوانید برای گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا اقدام نمایید. برای صدور ویزای دانشجویی در استرالیا مواردی چون تمکن مالی، سوابق شغلی، سوابق تحصیلی، وضعیت تاهل و … بررسی میشود.

با تکمیل مدارک ویزای تحصیلی استرالیا و ارائه آن به موسسات مهاجرتی یا اداره مهاجرت استرالیا، باید کلیه مراحل ارزیابی صدور ویزا را گذرانده و منتظر پاسخ نهایی بمانید.

مدت زمان پاسخگویی سفارت استرالیا مبنی بر امکان صدور ویزا و یا عدم صدور آن، معمولا حدود ۴  ماه طول خواهد کشید اما در برخی موارد ممکن است روند گرفتن ویزا طولانی تر شود. اگر متقاضی موفق به گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا شود میتواند 90 روز قبل از شروع ترم تحصیلی وارد استرالیا شود و در طول یک هفته اول، آدرس محل سکونت خود را به دانشگاه محل تحصیل خود اعلام نماید.

هزینه تحصیل در استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا، به رشته و محل تحصیل دانشجو بستگی دارد. اما اگر بخواهیم به صورت کلی هزینه ها را برایتان بیان کنیم، به این صورت خواهد بود که مبلغ شهریه دانشگاهای استرالیا برای دوره کارشناسی بین ۲۵ تا ۴۵ هزار دلار استرالیا در سال است و دوره های کارشناسی ارشد و دکتری، بین 30 تا ۴۰ هزار دلار استرالیا در سال است.

تحصیل رایگان در استرالیا

تحصیل رایگان در استرالیا برای دانشجویان بین المللی در هیچ مقطع تحصیلی ارائه نمیگردد و تحصیل در استرالیا در کلیه مقاطع آموزشی، نیازمند پرداخت شهریه است. فقط در مقطع دکترا، دانشجویان ممتاز میتوانند از بورسیه تحصیلی استفاده کنند تا بخش عمده ای از هزینه های تحصیل آنان توسط دانشگاه تامین گردد.

برای گرفتن بورسیه تحصیلی جهت تحصیل در استرالیا در مقطع دکترا مواردی مانند دانشگاه های محل تحصیل در مقاطع قبلی تحصیلی، مقالات علمی نوشته شده توسط دانشجو و … بررسی خواهد شد.

لاج کردن پرونده در اداره مهاجرت چیست؟

بعد از اینکه COE برای فرد متقاضی از طرف دانشگاه صادر شد و در اختیار متقاضی قرار گرفت، نوبت به تشکیل پرونده در اداره مهاجرت استرالیا میرسد. در این مرحله است که باید تمامی مدارک متقاضی و همراهان ایشان با جزئیات دقیق و کامل در زمان تشکیل پرونده ارسال شود. به این مرحله، لاج پرونده میگوئیم.

هزینه ای که باید برای تشکیل پرونده پرداخت کرد، با توجه به زیر شاخه ویزا فرق میکند و بر اساس جدول هزینه ها محاسبه خواهد شد.

هزینه تشکیل پرونده برای هر زیرشاخه در این ویزا متفاوت است و براساس جدول هزینه‌ها محاسبه می‌گردد.

ویزای دانشجویی استرالیا چقدر اعتبار دارد؟

اگر دوره تحصیلی، بیشتر از ۱۰ ماه باشد و با پایان سال تحصیلی استرالیا (نوامبر، دسامبر) دوره تحصیلی به اتمام برسد، مدت زمان اعتبار ویزای دانشجویی، تا ۱۵ ماه مارچ سال بعد خواهد بود.

اگر دوره تحصیلی، بیشتر از ۱۰ ماه باشد و در ماه غیر از پایان سال تحصیلی استرالیا (نوامبر، دسامبر) به اتمام برسد، ویزای تحصیلی به مدت ۲ ماه بیشتر از طول دوره تحصیل در استرالیا صادر خواهد شد.

اگر دوره تحصیلی، کمتر از ۱۰ ماه باشد، به طور معمول ویزای تحصیل در استرالیا، یک ماه بیشتر از طول دوره صادر خواهد شد. برای مثال اگر دوره شما ۶ ماه باشد، ویزای شما ۷ ماهه صادر می شود.

تبدیل ویزای تحصیلی استرالیا به اقامت دائم

مطابق برنامه ریزی اداره مهاجرت استرالیا، چند نوع ویزا و برنامه های اقامتی برای تبدیل ویزای تحصیلی این کشور معرفی شده است. البته در صورتیکه شرایط لازم را داشته باشید.

یکی از انواع ویزاها که موجب میشود دانشجویان بعد از اتمام تحصیل بتوانند در استرالیا بطور موقت ماندگار شوند و فرصت کار و اقامت را داشته باشند، ویزای ۴۸۵ استرالیا میباشد.

البته این ویزا، یک ویزای کاری موقت در استرالیا محسوب میشود که بعد از آن میتوان برای اقامت دائم اقدام کرد.

در مورد ویزای ۴۸۵ استرالیا، باید بگوئیم که در صورتیکه دانشجو در ۶ ماه قبل و یا کمتر در استرالیا فارغ التحصیل شده باشد، میتواند برای این نوع ویزا که اجازه کار در استرالیا را به او میدهد، اقدام نماید.

 

 

 

 

 

 

4.5/5 - (2 امتیاز)