وکیل مهاجرت استرالیا، مهاجرت به استرالیا – موسسه دکتر دانی و وکلا

 

ویزای کار استرالیا  – پرسش و پاسخ های مرتبط با ویزای  482 استرالیا

  • چه مدت می توان با ویزای کار 482  استرالیا در این کشور ماند؟ویزای 482 استرالیا برای مدت 2 تا 4 سال و یک ویزای موقت است.
  • آیا برای ویزای کار 482 استرالیا حتما باید کارفرما اسپانسر متقاضی شود؟بله. از اساسی ترین شرایط ویزای 482 استرالیا، اینست که کارفرمایی از استرالیا، اسپانسر شخص متقاضی برای کار شود.
  • آیا بعد از گرفتن ویزای کار 482 استرالیا فرد میتواند از استرالیا خارج شود؟بله. بعد از گرفتن ویزای 482 استرالیا فرد هیچ محدودیتی برای خروج و ورود مجدد نخواهد داشت.
  • در صورتیکه متقاضی برای ویزای کار 482 استرالیا اقدام کند، میتواند خانواده خود را همراه خود ببرد؟بله. متقاضی میتواند همسر و فرزندان وابسته به خود را نیز به همراه خود به استرالیا ببرد.
  • گواهی سلامت و گواهی عدم سوء پیشینه را فقط متقاضی باید ارائه دهد؟خیر. علاوه بر متقاضی، اعضای خانواده فرد نیز باید گواهی سلامت و عدم سوء پیشینه را ارائه دهند.
  • چقدر زمان میبرد تا ویزای کار 482 استرالیا صادر شود؟مدت زمان دقیقی را نمیتوان تعیین کرد ولی حدودا 4 تا 9 ماه زمان خواهد برد.
  • اگر سن متقاضی بیشتر از 45 سال باشد، امکان گرفتن ویزای کار 482 استرالیا نیست؟برای گرفتن ویزای 482 استرالیا، هیچ محدودیت سنی وجود ندارد.
  • آیا کارفرما باید برای اسپانسر شدن مجوز داشته باشد؟بله کارفرما حتما باید مجوز اسپانسرشیپی داشته باشد به این صورت که ابتدا باید تجارت خود را به عنوان یک بیزنس استاندارد ثبت کند و اگر تخلف مالیاتی داشته باشد، آنرا برطرف کند.
  • چرا برای مهاجرت به استرالیا از موسسه دکتر دانی وکیل بگیریم؟موسسه دکتر دانی و وکلا زیر نظر دکتر مجتبی دانی، اولین و تنها وکیل مهاجرت دارای دکترای تخصصی حقوق بین‌الملل از استرالیا، با بیش از ۱۲ سال سابقه مشاوره حقوقی شرکت‌های دولتی و خصوصی و همچنین تحقیق و تدریس در دانشگاه در رشته حقوق بین‌الملل در ایران و استرالیا می‌باشد. وی همچنین عضو موسس موسسه حقوق بین‌الملل نوبیان در تهران می باشد. دکتر دانی وکیل ثبت شده در MARA با شماره ثبت ۱۸۰۰۲۶۰ و MIA با شماره ثبت ۱۸۴۳۷ است. موسسه دکتر دانی و وکلا متشکل از متخصصین مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و تجارت می باشد. در این موسسه انجام کلیه امور حقوقی و مهاجرتی از ابتدای عقد قرارداد تا سرانجام پرونده با نظارت دقیق و مستقیم دکتر دانی انجام می‌گیرد.

ویزای کمبود نیروی ماهر استرالیا ساب‌کلاس 482

در این مقاله قصد داریم تا شما را با ویزای کار استرالیا یا ویزای 482 استرالیا که ویزای کمبود نیروی ماهر استرالیا می باشد و یا به عبارت دیگر، TSS VISA (Temporary skills Shortage Visa Subclass 482) است، آشنا کنیم.

ویزای 482 استرالیا که همان ویزای TSS است و به این نام نیز معروف شده است، موجب می شود تا کارفرمایان با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا بتوانند به کارگران پیشنهاد کاری بدهند.

به عبارت دیگر ویزای 482 استرالیا، یک استفاده هدفمند از کارگران خارجی است تا مشکل کمبود نیروی کار ماهر برطرف شود. لذا در این بین، کارگران استرالیایی در اولویت هستند. افرادی که دارای ویزای 482 استرالیا و یا همان TSS هستند، میتوانند در استرالیا در شغل تعیین شده در یکی از شاخه های زیر فعالیت داشته باشند.

  1. اقامت کوتاه مدت
    در صورتیکه پذیرفته می شود که کارفرما به صورت موقت از شما به عنوان نیروی کار ماهر خارجی حمایت کند و مدت زمان اقامت بین یک تا دو سال است.
  2. دوره متوسط
    در صورتی پذیرفته می شود که کارفرما تا چهار سال از شما به عنوان نیروی کار متخصص حمایت کند.
  3. توافقنامه کار
    در صورتیکه پذیرفته می شود که کارفرما از شما به عنوان یک کارگر خارجی برای مدت چهار سال حمایت کند.

ویزای 482 برای چه کسانی مناسب است؟

ویزای 482 برای آن دسته از افرادی است که دارای تخصص و مهارت کافی بوده و شخصی به عنوان کارفرما در استرالیا، اسپانسر شخص متقاضی شود و شخص متقاضی نیز باید در همان زمینه و برای همان کارفرما کار کند.

به عبارت دیگر؛ فردی می تواند برای گرفتن ویزای 482 استرالیا اقدام کند که اولا تخصص و مهارت داشته باشد و ثانیا کارفرمایی اسپانسر شخص شود. به عنوان مثال، شخصی در ایران مربی سوارکاری بوده و سابقه کار مرتبط دارد. کارفرمایی در استرالیا که دارای یک مزرعه پرورش اسب بوده و خدماتی در خصوص آموزش سوارکاری و …. ارائه می دهد، اسپانسر شخص متقاضی در ایران میشود. در این صورت، شخص متقاضی با ویزای 482 به استرالیا میاید و باید برای همین کارفرما و در همین زمینه سوارکاری برای کارفرما کار کند.

استرالیا، سرزمین فرصت هاست و بهترین جا برای افرادی است که مهارت و تخصص و دانش کافی در زمینه علمی و سابقه کار مرتبط با آن را دارند.

افراد ماهر و متخصص، هر ساله از سراسر جهان برای اشتغال به کشور استرالیا مهاجرت می کنند اما مستحضر باشید که در این بین، هر فردی که بتواند بیشترین امتیاز را کسب کند، شانس بیشتری برای مهاجرت به استرالیا دارد و در اولویت قرار خواهد گرفت.

در نهایت، متقاضی برای ویزاهای کاری استرالیا زیاد است و افراد باید برای کسب امتیاز بالاتر تلاش کنند و این لازمه اینست که شرایط مهاجرت به استرالیا و شرایط ویزای 482 استرالیا را بدانند. در این مقاله ما قصد داریم که شرایط این ویزا را به صورت مفصل برایتان شرح دهیم.

همانطور که گفته شد، ویزای 482 استرالیا یک ویزای موقت برای مدت حداکثر 4 سال است و بعد از گذشتن این مدت، متقاضی میتواند برای ویزای دائم نیز اقدام نماید.

چرا به استرالیا مهاجرت کنیم؟

پذیرش نیروی متخصص کافی با داشتن سوابق کاری مرتبط در تمام زمینه ها و برای تمامی سلیقه ها و داشتن اقتصاد قوی و پویا و با ثبات استرالیا، این کشور را به عضو ثابت لیست اولین مقاصد مهاجران، تبدیل کرده است.

استرالیا یکی از بزرگترین کشورهای ثروتمند جهان است که به شش ایالت و قلمروهای متعددی تقسیم می شود.

شهرهای اصلی استرالیا، سیدنی و ملبورن میباشند که دو مادر شهر پرجمعیت استرالیا محسوب می شوند. اقتصاد این کشور در طی ده سال گذشته، روند رو به رشدی را به خود دیده است. به همین دلیل، باعث میشود که هزاران نیروی متخصص و ماهر که به دنبال بهره مندی از امتیازات استرالیا میباشند، به این کشور جذب شوند.

استرالیا، دارای منابع طبیعی بیشماری همانند طلا، سنگ آهن، گندم، پشم می باشد که از محصولات اصلی صادراتی استرالیا به حساب می آیند.

دولت استرالیا، با ارائه ویزاهای کاری متعدد که از مهمترین آنها ویزای 482 است، متخصصان خارجی علاقه مند به کسب و کار و تجارت را برای مهاجرت به این کشور تشویق می کند.

ویزاهای کاری استرالیا بهترین گزینه برای متخصصانی است که فاقد سرمایه لازم جهت اقدام برای گرفتن ویزای سرمایه گذاری استرالیا هستند. یعنی بدون اینکه لازم باشد سرمایه ای داشته باشند، صرفا با مهارت و تخصص خود میتوانند ویزای 482 استرالیا را دریافت کنند.

چرا ویزای کاری استرالیا را انتخاب کنیم؟

یکی از مهمترین دلایلی که باید ویزاهای کاری استرالیا را انتخاب کنیم اینست که متقاضی فاقد سرمایه لازم جهت سرمایه گذاری در استرالیا و گرفتن ویزای سرمایه گذاری است. لذا میتواند براساس تخصص و مهارت خود و اسپانسری کارفرما، برای گرفتن ویزای 482 استرالیا اقدام کند.

اما این موضوع باید دلایل مهمتری داشته باشد که این حجم از متقاضیان این ویزا را انتخاب می‌کنند. یکی از مهمترین این دلایل اینست که شرایط سنی برای این ویزا وجود ندارد و مهمترین نقش را در این بین، کارفرمای اسپانسرکننده دارد.

استرالیا سالهای زیادی است که رشد اقتصادی مثبتی را به خود اختصاص داده است و از این حیث رکورد دار استبه دلیل جذب همه ساله تعداد زیادی نیروهای متخصص و ماهر از طرف کشور استرالیا، میتوان این اطمینان را داشت که حضور این افراد میتواند به شما در پیشرفت کسب و کار و تجارت کمک کند.

در ویزای 482 استرالیا، فرد متقاضی باید شرایطی را داشته باشد و در طرف دیگر نیز، کارفرمای اسپانسرکننده باید برای جذب نیروی کار مراحلی را پشت سر بگذارد.

یکی از شرایطی که این ویزا را از ویزاهای دیگر متمایز میکند، نمره زبان میباشد که همانطور که میدانید در ویزاهای مهارت باید حداقل نمره زبان 6 وجود داشته باشد ولی در ویزای 482 استرالیا، داشتن مدرک زبان انگلیسی با حداقل نمره 4.5 برای هر چهار مهارت در اقامت کوتاه مدت است و حداقل نمره 5 برای دوره متوسط و توافقنامه کار، الزامی است.

از محاسن ویزای 482 استرالیا نیز اینست که برای گرفتن این ویزا، هیچ محدودیت سنی وجود ندارد.

در این خصوص، دولت استرالیا، ویزاهای مهارت مختلفی را ارائه کرده است که در این میان هم اقامت موقت وجود دارد و هم اقامت دائم. اما اینکه شما کدام ویزا را انتخاب میکنید، بستگی به شرایط شما و ایالت و کارفرمایی دارد که اسپانسر شما میشود. در ادامه این موضوع را برای شما بیشتر توضیح میدهیم.

شرایط ویزای 482 استرالیا

شرط سنی: هیچ محدودیت سنی برای برای دریافت ویزای 482 استرالیا وجود ندارد.

شرط شغلی: شغلی که کارفرما برای آن درخواست نیروی کار دارد، باید در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا وجود داشته باشد.

شرط اسپانسر شیپ: کارفرما باید مجوز اسپانسر شیپ داشته و نیروی کاری را به صورت تمام وقت بخواهد.

شرط سلامت: داشتن گواهی سلامت جسمی و داشتن گواهی عدم سوء پیشینه.

شرط گردش مالی: گردش مالی اسپانسر متقاضی باید مشخص باشد.

شرط تخصص: متقاضی باید مهارت های لازم را در خصوص کار داشته باشد.

شرط زبان متقاضی: داشتن حداقل نمره 4.5 برای شاخه کوتاه مدت و حداقل نمره 5 برای دوره متوسط و توافقنامه کاری در تمامی مهارتهای زبان (گوش دادن، نوشتن، خواندن، صحبت کردن) در آزمون آیلتس یا نمره معادل آن در آزمونهای دیگر مانند پی تی ای و این مدرک زبان برای مدت سه سال اعتبار خواهد داشت.

مزایای ویزای 482 استرالیا

ویزای 482 استرالیا، به متقاضی امکان میدهد که به صورت موقت و برای مدت تا 4 سال در استرالیا اقامت داشته باشد. در این مدت 4 سال، متقاضی میتواند به صورت تمام وقت برای کارفرمای خود کار کند و اشتغال داشته باشد.

مهمترین ویژگی ویزای 482 استرالیا اینست که متقاضی هیچ محدودیت سنی برای این ویزا نخواهد داشت. لذا متقاضی میتواند در این مدت برای تحصیل در استرالیا نیز اقدام نماید.

متقاضی این ویزا، هیچ محدودیتی برای ورود و خروج از استرالیا نخواهد داشت. متقاضیان این ویزا میتوانند همزمان برای همسر و فرزندان خود نیز درخواست ویزا بدهند.

بعد از اینکه متقاضی ویزای 482 استرالیا را دریافت کرد، میتواند با کسب شرایطی برای اقامت دایم و شهروندی استرالیا هم اقدام کند.

هزینه دولتی ویزای 482 استرالیا

هزینه های دولتی ویزای 482 استرالیا، برای دوره های متوسط و کوتاه مدت و بلند مدت متفاوت میباشد. اگر بخواهیم دقیق تر برایتان بگوییم، هزینه دولتی متقاضیان دوره متوسطه و بلندمدت 2645 دلار استرالیا میباشد و هزینه دولتی که متقاضیان اقامت کوتاه مدت باید پرداخت کنند، معادل 1265 دلار استرالیا میباشد.

مدت زمان دریافت ویزای 482 استرالیا

به طور کلی برای گرفتن انواع ویزاها از جمله ویزای کار یا ویزای 482 استرالیا، نمیتوان مدت زمان دقیقی را بعد از تنظیم قرارداد و تا صدور ویزا تعیین کرد و این مواعد با توجه به هر پرونده ای متفاوت است. ولی مدت زمان تقریبی آن بین 4 تا 9 ماه زمان خواهد برد. ولی این مواعد همگی به صورت حدودی بوده و هیچ فردی نمیتواند مدت زمان دقیقی را بیان کند.

مراحل درخواست ویزای 482 استرالیا

برای شروع فرایند درخواست ویزای 482 استرالیا باید از کارفرمای مورد تائیدی که در استرالیا میباشد، جاب آفر دریافت کنید. پروسه جاب آفر در سه مرحله انجام میشود که برایتان توضیح میدهیم.

مرحله اول: کارفرما باید اطمینان حاصل کند که توسط وزارت امور داخلی استرالیا، تائید شده و دارای اعتبار است.

مرحله دوم: کارفرما باید شما را بر اساس تخصصی که دارید حمایت کرده و مدارک و شواهدی را ارائه دهد که برای حمایت از این شغل برخوردار هستید.

مرحله سوم: مرحله سوم و آخر از این فرایند، مرحله درخواست ویزا است. مسئولیت درخواست ویزا با شما است نه با کارفرما. شما باید تمامی اسناد و مدارک مورد نیاز را ارسال کرده و ثابت کنید که الزامات شغلی را برآورده میکنید.

لاج کردن پرونده در اداره مهاجرت چیست؟

بعد از اینکه دعوتنامه برای فرد متقاضی صادر و در اختیار متقاضی قرار داده شد، نوبت میرسد به تشکیل دادن پرونده در اداره مهاجرت استرالیا. در این مرحله است که باید تمامی مدارک متقاضی و همراهان ایشان با جزئیات دقیق و کامل در زمان تشکیل پرونده ارسال شود. به این مرحله، لاج پرونده میگوئیم.

هزینه ای که باید برای تشکیل پرونده پرداخت کرد، با توجه به زیر شاخه ویزا فرق میکند و بر اساس جدول هزینه ها محاسبه خواهد شد.

هزینه تشکیل پرونده برای هر زیرشاخه در این ویزا متفاوت است و براساس جدول هزینه‌ها محاسبه می‌گردد.

تبدیل ویزای 482 استرالیا به ویزای اقامت دائم

اگر شغل شما در لیست MLTSSL وجود داشته باشد و شرایط زیر را هم داشته باشید، میتوانید برای تبدیل ویزای 482 استرالیا به اقامت دائم اقدام کنید.

  1. برای مدت سه سال در یک شغل یکسان کار کرده باشید.
  2. حداقل نمره زبان آیلتس 6 را در هر چهار مهارت زبان داشته باشید.
  3. در زمان درخواست ویزای دائم، سن شما باید کمتر از 45 سال باشد.
  4. حداقل دستمزد به شما پرداخت شده باشد.
  5. برای مدت سه سال با ویزای TSS برای کارفرمایی که اسپانسر شده است، کار کرده باشید.

دستمزد متقاضی در ویزای 482 استرالیا

کارفرما باید به متقاضی این ویزا، مبلغی بالاتر از مبلغ درامد مصوب (TSMIT) را پرداخت کند. در حال حاضر این مبلغ، 53900 دلار استرالیا برای هر سال میباشد.

کارفرما نمیتواند مبلغی کمتر از این مبلغ را به متقاضی پرداخت کند. علاوه بر این، کارفرما باید همان مبلغی را به متقاضی پرداخت کند که به یک شهروند استرالیایی در همان موقعیت کاری و با سابقه کار و مدرک تحصیلی مشابه پرداخت میشود.

کارفرما نیز مبلغی را به عنوان بیمه بازنشستگی برای متقاضی میپردازد و زمانیکه متقاضی بازنشسته میشود، این مبلغ بازنشستگی به او پرداخت خواهد شد.

 

5/5 - (2 امتیاز)